وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت همواره تلاش کرده تا با مردم صادق باشد و اعتماد مردم بهترین پشتوانه برای دولت است که در نتیجه صداقت حاکم شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمود واعظی روز چهارشنبه درنشست شورای اداری استان البرز افزود: با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال همدلی همزبانی دولت و ملت ، درتلاش برای تحقق این امر مهم هستیم و این همدلی بین قوای سه گانه تحت لوای رهبری در جامعه حاکم است .

وی افزود: دولت همواره تلاش کرده تا با مردم صادق باشد و اعتماد مردم بهترین پشتوانه برای دولت است که در نتیجه صداقت حاکم شده است .

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه دولت درتلاش برای عملی کردن انچه که با مردم عهد بسته است گفت: دولت همواره قدردان اعتماد مردم است.

وی افزود: دو محور معیشت و مسایل اقتصادی،سامان بخشی به روابط خارجی را از اولویتهای کاری دولت "تدبیرو امید" عنوان کرد.

واعظی اضافه کرد: کاهش تورم کشور از 40 به 16 درصد رسیدن کشور به رتبه کسب و کار 22 از جمله تلاشهای اقتصادی انجام شده دراین زمینه است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی مردم دولت تلاش کرده تا با روشهای سلامت بیمه 10 میلیون نفر را بصورت رایگان بیمه کند و تمام همت خود را برای  رونق کسب و کار مردم بکارگرفته ایم.

سامان بخشی به روابط خارجی

وزیرارتباطات سامان بخشی به روابط خارجی را ازدیگر اولویتهای کاری دولت خواند و افزود: ایران از نظر ژئو استراتژیک جایگاه بالایی دارد و امروز کلید حل مسایل در منطقه دردست ماست و کشورهای همسایه به این نتیجه رسیده اند که بدون یاری ایران اسلامی مشکلاتشان حل نخواهد شد .

واعظی با اشاره به مذاکرت 5+1 ضمن قدردانی به تلاشهای تیم مذاکره کننده یادآورشد: انچه این تیم انجام می دهد در چارچوب فرامین قانون اساسی و دولت است و این تیم بدون حمایت مقام معظم رهبری و مردم موفق نمی شود .

وی گفت: یک طرف مذاکره کشور مقاوم ایران و طرف دیگر ابرقدرتهای جهانی هستند و دغدغه ای که امروز درمجلس شورای اسلامی شاهد بودیم همان دغدغه نظام و رهری است .

هشت برابری پهنای اینترنت البرز

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات در ادامه به وضعیت استان البرز پرداخت و افزود: در دوسال گذشته پهنای اینترنت البرز هشت برابر شده و سیستم انتقال های استان به شش برابر افزایش یافته است .

وی خاطرنشان کرد: مرکزداده استان البرزتا پایان سالجاری راه اندازی می شود که در تولید محتوا و خدمات دولت الکترونیک با سرعت بیشتری کار را پیش می برد .

واعظی اضافه کرد: پس از گیلان البرز استانی است که تمام روستاهای آن دارای ارتباطات شده و این استان امروز رتبه 11 را   در اینترنت دارد .

وزیرارتباطات با اعلام اینکه گسترش جمعیت  ازویژگیهای خاص البرز است ادامه داد: بنابراین با این رشد جمعیت نیازبه تلفن ثابت در این استان نوپا بسیار محسوس است .

فیبرنوری ، هوشمندسازی جادهها و ایجاد شرایط ارتباطی مناسب برای مواقع بحرانی به پیشنهاد استاندارالبرز ازدیگرموضوعاتی بود که  وزیرارتباطات فناوری اطلاعات به توضیح ان پرداخت و ادامه داد: طرحهای فیبرنوری در این استان به جد دنبال می شود و توسعه دولت الکترونیک فقط از وظایف وزارت ارتباطات نیست .

واعظی افزود: منطقه پیام و فرودگاه پیام دراستان البرز ظرفیت قابل توجهی است که دریک سال گذشته مورد توجه د ولت قرار گرفته و براساس اولویتها توجه ویژه ای به این استان دربحث ارتباطات خواهد شد .

دراین نشست غلامرضا حمیدی بعنوان مدیرکل ICT  استان البرز معرفی شد .
4646
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =