طرح جامع صیانت از خانواده معتادان بهبود یافته، تصویب شد

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رییس جمهوری تشکیل و چند طرح پیشنهادی از جمله طرح جامع صیانت از خانواده معتادان بهبود یافته تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه، با تاکید براینکه معتادان، اعضایی از جامعه هستند که گرفتار شده‌اند، گفت: برای نجات افرادی که گرفتار معضل اعتیاد شده اند ، باید همه نهادهای مرتبط ، تلاش های خود را متمرکز کنند.

دکتر روحانی، مشارکت گسترده تر سازمان های مردم نهاد را در بخش پیشگیری و درمان معتادان ضروری دانست و اظهارداشت: جمع آوری معتادان ، درمان و صیانت آنها پس از طی دوره درمان، امور مهمی هستند که باید به تدریج و با انجام مراقبت های لازم، به گروههای مردم نهاد واگذار شود.

رییس جمهوری همچنین به موضوع کنترل مرزها و فداکاری و مجاهدت های نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با فداکاری نیروهای مردمی و انتظامی، از انتقال گسترده مواد مخدر به سمت غرب و به‌ویژه اروپا از طریق ایران تا حد امکان جلوگیری شده اما آنها وسایر کشورها نیز باید درک کنند که مشکل مواد مخدر فقط مربوط به ایران نیست و در این عرصه باید مسوولیت‌های خود را بپذیرند و انجام دهند.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه باید آسیب ها و خطرات اجتماعی را دسته بندی کنیم و در مرحله بعدی ، همه دست به دست هم، توان خود را برای مبارزه با این آسیب ها متمرکز کنیم، گفت: یکی از نکاتی که در این فرایند باید مورد توجه قرار گیرد درک بیشتر نسل جوان از خطرات اینگونه مواد است. باید راه تفریح و نشاط سالم جوانان بیش از پیش هموار شود.

در این جلسه ابتدا دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن ارائه گزارش از عملکرد این ستاد و ارزیابی چالش‌های پیش رو، پیشنهاداتی را مطرح کرد.

طرح جامع صیانت از خانواده معتادان بهبود یافته، طرح پوشش بیمه پایه برای درمان معتادان و در اولویت قرار گرفتن 4 استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و آذربایجان غربی در طرح جامع صیانت از جمله پیشنهاداتی بود که مورد تصویب قرار گرفت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =