سایت ساعت 24 نوشت:

هر فردي كه درآمدي از راه دريافت مزد يا كارخانه، بازرگاني و اجاره خانه دارد، براي روز مبادا پس‌انداز مي‌كند. اما بيشتر مردم مي‌دانند كه نگه داشتن پول نقد با توجه به نرخ تورم هر جامعه در پايان يك يدوره مالي از ارزش پول آنها كاسته مي‌شود. به همين دليل است كه پس‌اندازكنندگان با توجه به بازارهايي كه وجود دارد، اقدام به سرمايه‌گذاري مي‌كنند.
افراد با توجه به ميزان ريسك‌پذيري خود پس‌اندازشان را در محل‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري مي‌كنند. در ايران اما انتخاب افراد محدود است و به طور سنتي بايد شامل بازار پول كه بانك‌ها نماينده اصلي آن هستند، بازار سهام كه شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس نماد اين بازارند، بازار مسكن، بازار طلا و بازار ارز و تا اندازه‌اي بازار اتومبيل سرمايه‌گذاري كنند. براي مردم علاقمند به سرمايه‌گذاري مهم است كه بدانند در فصل بهار ۱۳۹۴ كدام بازار از بازارهاي يادشده سود بيشتري پرداخت كرده‌اند.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد آنهايي كه پولشان را در بازار سكه سرمايه‌گذاري كرده‌اند در پايان خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به فروردين امسال رقمي معادل ۲.۶ درصد ضرر كرده‌اند. آنهايي كه در بازار ارز سرمايه‌گذاري كرده‌اند نيز به ميزان ۱.۱ درصد زيان كردند.
بورس‌بازان ايراني در سه ماه اول امسال در مجموع ۲ درصد سود برده‌اند و كساني كه بازار پول را براي سرمايه‌گذاري انتخاب كرده‌اند ۵ درصد سود به دست آورده‌اند.به گزارش ساعت 24، با توجه به مجموع شرايط مي‌توان حدس زد در تابستان امسال بازار ارز و سكه با وجود ثبات در ساير متغيرها سود چندان بالايي ندارند و بازار سهام پرريسك است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    7 0
    همه چیز قفل شده
  • ali IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    9 3
    فقط بانک