توزیع مواد نیروزا هیچ تفاوتی با توزیع موادمخدر ندارد/پرورش‌اندام پرطرفدارترین رشته ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: توزیع مواد نیروزا هیچ تفاوتی با توزیع موادمخدر در جامعه ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی جوهری در مراسم تودیع رییس پیشین و معارفه سرپرست هیات پرورش اندام استان که امروز(اول تیر) در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: پرورش اندام یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین رشته های ورزشی در سطح دنیا و صدالبته ایران و استان کرمانشاه است که به نوعی پایه و اساس سایر رشته‌ها هم به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: پرورش اندام یکی از ضروری‌ترین ورزشهایی است که می توان از سنین نوجوانی تا جوانی، بزرگسالی و کهنسالی نیز از آن استفاده کرد.

جوهری تاکید کرد: این رشته ورزشی در دل خود دارای زیر مجموعه‌های بسیاری است که هرکدام از آنها نیز دارای تنوع قابل توجهی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: این رشته ورزشی می‌تواند در کنار سایر رشته‌های ورزشی استان برای این دیار افتخارآفرینی کند، کما اینکه تاکنون نیز اینچنین بوده و افتخارات بسیاری در سطح ملی و حتی جهانی داشته ایم.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم با برنامه عمل کنیم ضرر و زیان این رشته ورزشی از مواهبش بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: بدون برنامه نمی توان هیچ کاری را پیش برد و از سرپرست جدید این هیات خواسته‌ایم که برنامه مدونی ارائه دهند که ارائه هم داده اند و ما منتظر اجرای برنامه های او خواهیم نشست.

جوهری با اشاره به اینکه متاسفانه در باشگاه‌های پرورش اندام ورزش سالمی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: همه باید این هیات ورزشی را مورد حمایت جدی خود قرار دهیم که در خدمت جوانان این دیار باشد، نه اینکه آنها را به دام مواردی همچون دوپینگ و داروهای نیروزا بکشاند.

وی با بیان اینکه گزارشات بسیاری از ناسالمی فضای باشگاه‌های پرورش اندام استان به ما رسیده، تاکید کرد: توزیع مواد نیروزا هیچ تفاوتی با توزیع موادمخدر در جامعه ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: برخی ها به دلیل منافع شخصی خود جوانان ورزشکار را به بیراهه کشانده و آنها را به سمت مصرف مواد نیروزا سوق می دهند.

جوهری با تاکید بر اینکه امروزه هیچ ورزشی در سطح بالا در جهان بدون استفاده از مکمل‌ها صورت نمی‌گیرد، افزود: ما مخالف مصرف مکمل های ورزشی نیستیم، اما این مکمل ها باید تحت نظارت افراد متخصص به ورزشکاران داده شود نه اینکه هر کسی به خود اجازه دهد که برای هر ورزشکاری مکملی را تجویز کند.

وی تاکید کرد: باید پرورش اندام استان را از آلودگی به موادنیروزا پاک کنیم و از آن ورزشی سالم و در خدمت نشاط، شادابی و سلامت جامعه بسازیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین به درآمد بالای این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: درآمد تمامی هیات‌های ورزشی استان را اگر جمع بزنیم به اندازه گردش پولی که در باشگاه های بدنسازی استان می‌چرخد، نیست. بنابراین اگر این هیات ورزشی برنامه‌‌ای مدون داشته باشد می تواند به بهترین شکل عمل کند.

جوهری تاکید کرد: می خواهیم این هیات از تنش به دور باشد و با برنامه، علمی و سالم عمل کند. یعنی نظارت دقیقی بر باشگاه‌ها، عملکرد مربیان، ورزشکاران و فعالان این رشته داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از زحمات شهاب هنرجو رییس قبلی هیات پرورش اندام استان تجلیل و افشین شریفی به عنوان سرپرست جدید این هیات ورزشی در استان منصوب شد.

منبع: ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =