تنها راه آبرسانی به ۱۶ روستای بروجرد ،سد کلاره ملایر

به گزارش خبرآنلاین ، مدیر آب و فاضلاب روستایی بروجرد تامین منابع آب مورد نیاز روستاییان را مهمترین مشکل این شرکت دانست و گفت: تامین آب از سد کلاره ملایر تنها راه آبرسانی به ۱۶ روستای شمال شهرستان بروجرد است.

 

عبدالرضا عبدی افزود: امکان احداث چاه آب در این روستاها وجود ندارد لذا تنها راه آبرسانی به این روستاها تامین آب از سد کلاره ملایر است.

وی گفت: رایزنی هایی برای تامین منابع آبی ۱۶ روستای بروجرد صورت گرفته که در صورت توافق نهایی، مشکل کم آبی این روستاها برای همیشه برطرف می شود.

مدیر آبفار بروجرد با بیان اینکه شهرستان بروجرد امسال با بحران کم آبی در روستاها مواجه است، اظهارداشت: مشکل جدی کم آبی در۴۰ روستای شهرستان بروجرد وجود دارد بطوریکه ۱۰ روستا فاقد آب بوده و روزانه توسط دو دستگاه تانکر ۱۰ هزار لیتری آبرسانی می شوند و ۳۰ روستای دیگر در ساعات مشخصی از روز آب آشامیدنی دارند.

وی اجرای عملیات آبرسانی به هفت روستای شهرستان بروجرد با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد ریال را یادآور شد و افزود: مشکل آب آشامیدنی این روستاها تا چند روز آینده با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری بروجرد برطرف می شود.

عبدی گفت: تامین منابع آب برای رفع مشکل کم آبی در روستاهای بروجرد از تامین هزینه ها و اعتبارات دشوارتر است.

بروجرد دیار چشمه ها در سومین منطقه پرباران کشور در شمال لرستان واقع شده است ولی متاسفانه بسیاری از روستاهای این شهرستان با مشکل کم آبی یا بی آبی مواجه هستند.

احداث سه سد بروجردی، آبسرده و گلرود بروجرد می تواند مشکل کم آبی این روستاها را برطرف کند ولی عملیات اجرایی آنها بنا به دلایل مختلف متوقف شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =