ایلنا نوشت:

درحالی که کنسرت کیهان کلهر به دلیل مسائل امنیتی در تهران لغو شده؛ این هنرمند ششم و هفتم تیرماه در آلمان و انگلستان روی صحنه می‌رود.
کیهان کلهر پس از لغو کنسرت خود اعلام کرد: تا زمانیکه فرهنگ و هنر ایران، گروگانِ زورگیری و زورآزمایی جناحهای سیاسی است و خطمشیمشخصیبرای اینگونه فعالیتها تعریف و اجرا نشده، بنده از انجام هرگونه فعالیت در ایران خودداری خواهم کرد. اما حالا تور کنسرت این نوازنده کمانچه بار دیگر آغاز شده است.

کیهان کلهر؛ نوازنده افسانهای کمانچه ایران قرار است ششم تیرماه به همراه ستاره موسیقی کردی "Aynur" و CEMȊL QOҪGIRȊ نوازنده کرد تنبور که از نوآورانی موسیقی معاصر شناخته میشود و همچنین SALMAN GAMBAROV پیانیست آذربایجانی در سبک جز روی صحنه رود.

این گروه که کوارتت HAWNIYAZ نام دارد؛ قرار است ششم تیرماه، از ساعت هشت شب به وقت دورتموند در تالار Domicil روی صحنه برود. در این برنامه ترانههایی از موسیقی کردستان اجرا میشود و قرار است هر هنرمند با استفاده از میراث فرهنگی کشور خود به ابعادی جدید و غنی شده از موسیقی دست پیدا کند. کلهر در این برنامه بداههنوازی میکند.     

اما علاوه بر این برنامه؛ کیهان کلهر هفتم تیر نیز به همراهی آنسامبل غزل در لندن روی صحنه میرود. آنسامبل غزل متشکل از کیهان کلهر، شجاعت حسینخان نوازنده مشهور سیتار در هند و ساندیپ داس (نوازنده تبلا) هفتم تیر از ساعت هفت در سالن کدوگن لندن به اجرای برنامه میپردازد.

آلبوم The Rain گروه غزل در سال ۲۰۰۴ میلادی نامزد دریافت جایزه گرمی بهترین موسیقی سنتی ملل شد. اولین تولید این گروه با نام «آخرین نوای جاده ابریشم» با استقبال روبرو شد و از آن زمان تاکنون این گروه بسیار تاثیرگذار در سراسر جهان مینوازد.

شجاعت حسین خان نوازنده مشهور و چیرهدست سیتار اهل هندوستان است. تبحر و سبک خاص نوازندگی او بارها مورد تحسین قرار گرفته، وی بارها به همراه نوازندگان و هنرمندان کشورهای دیگر ازجمله ایران به اجرای موسیقی پرداخته و آثار موفقی را منتشر ساخته است.

 

اما در کنسرت هفتم تیرماه؛ آنسامل غزل در برنامه خود به اجرای موسیقی ایرانی براساس دستگاه و موسیقی هندی بر مبنای راگا میپردازد. شرایط جغرافیایی و فرهنگی موسیقی این کشور و ترکیب این دو سبک موسیقی، گفتگوییهارمونیزه میان این دو سنت است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 428957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    38 0
    مردم ذله شدن از این همه فشار .
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    4 39
    این معاندین به چه حقی میخوان در ایران کنسرت بذارن؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      21 0
      چی باعث شده فک کنی حق داری مملکت رو انحصار خودت بدونی بی تربیت
    • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      11 0
      البته این کشور اگر «معاند»ی داشته باشد، بهتر از شما پیدا نمی‌کند. از کوزه همان تراود که در اوست...
  • رحیم A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    11 0
    تازمانی که عده ای بی ذوق وبی سواد هنرمند رامعاند میخوانند آش همین آش است و کاسه همین کاسه فقط من نمیدونم این وظیفه که خودشونو قیم مردم میدونن کی بهشون داده البته اگه ازشون بپرسید میگن: خدا .پیامبر ومعصومین و124000 پیامبر و.....