مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به قطع حمایت بیمه خبرنگاران، گفت: خبرنگاران برای برقراری مجدد بیمه به معرفی‌نامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز دارند.

کیومرث فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت بیمه خبرنگاران اظهار کرد: بیمه خبرنگاران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه سازمان تأمین اجتماعی قطع شده است.

وی قطع حمایت بیمه از صندوق هنرمندان را به‌دلیل راستی‌آزمایی عنوان کرد و گفت: ممکن است برخی افرادی که در صندوق هنرمندان ثبت‌نام کرده‌اند در حال حاضر در این حرفه مشغول نباشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: قطع بیمه هنرمندان به‌دلیل عدم به‌ روز‌رسانی اطلاعات آنها بوده است.

فلاحی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی افراد فعال عضو صندوق هنرمندان اعتماد دارد، اضافه کرد: خبرنگاران می‌توانند برای برقراری مجدد بیمه به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

وی معرفی‌نامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای برقراری مجدد بیمه ضروری دانست و افزود: افرادی که از این کانال بیمه می‌شوند نباید دارای حقوق ماهیانه ثابت و زیر پوشش سایر بیمه‌ها باشند.

*بازار سیاه قراردادهای سفیدامضاء در کرمانشاه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص قراردادهای سفیدامضاء و روند رو به گسترش آن در استان کرمانشاه گفت: این قراردادها موجب عدم امنیت شغلی کارگران می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه در این قراردادها هر زمان که کارفرما بخواهد می‌تواند کارگر را اخراج کند، افزود: عدم برخورداری از حق سنوات، حق بیمه و... از مهمترین چالش‌های این نوع قراردادهاست.

وی با تصریح اینکه قراردادهای سفیدامضاء در استان کرمانشاه به وفور منعقد می‌شود، گفت: در بازرسی‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز این موضوع تأیید شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عدم درآمد کافی کارفرمایان و رونق نداشتن بازار کسب و کار آنها مهمترین دلیل انعقاد این‌گونه قراردادهاست.

فلاحی فراوانی عرضه بر تقاضای نیروی کار در استان کرمانشاه را یکی دیگر از دلایل رونق بازار سیاه قراردادهای سفیدامضاء عنوان کرد و افزود: هرجا عرضه زیادتر از تقاضا باشد این مشکل وجود خواهد داشت.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =