جشن گلریزان ماه مبارک رمضان در محل بیمارستان بین المللی قائم رشت برگزار خواهد شد

در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان مقارن با 11 تیرماه جشن گلریزانی جهت آزادی زندانیان جرمهای غیر عمد و مالی در بیمارستان بین المللی قائم رشت برگزار خواهد شد

در جلسه اي که به مناسبت هماهنگي برگزاري جشن گلريزان ، جهت آزاد سازي زندانيان جرائم غيرعمد، با حضور فرماندار شهرستان رشت ، مسئولين مربوطه و تعدادي از خيرين شهر رشت ، در محل فرمانداري برگزار گرديد، مهدوي ضمن خيرمقدم به مدعوين ، گفت: ما امروز در اين محل جمع شده ايم تا براي يک کار بزرگ از همه عزيزان نيکوکار استمداد بطلبيم که ما همانند قطره کوچکي هستيم در برابر درياي عظيم نيکوکاريهاي ايشان.

وي ادامه داد: لازم است که براي ياري جهت رهاندن افرادي که به جرمهاي غيرعمدي و مالي در بند هستند ، ما همديگر را يافته و افزوده شويم تا به تبع آن تعداد افراد رسته از بند اسارات نيز افزود شده و به آغوش محبت خانواده هاي خود بازگردند.

حميد کامران زاده ، مديرعامل ستاد ديه استان گيلان نيز با اشاره به انسانهاي نيکوکاري که سالانه سهمي از مال و دارايي و محبتهاي خويش را تقديم زندانيان جرمهاي غيرعمدي و به تبع آن خانواده هاي ايشان مي کنند ، افزود: در سال گذشته شخصي در روز سالگرد فوت مادرش و به نيت رسيدن ثواب به روح آن مرحومه ، با اهداي مبلغ 50 ميليون تومان 32 زنداني را از بند رهانيد.

وي ادامه داد: همچنين بانوي بزرگواري با اهداي مبلغي در حدود 40 ميليون تومان، تعداد 12 نفر زنداني را به نيت دوازده امام، از زندان آزاد نمود.

کامران زاده با اشاره به اينکه روح بزرگ اين محبتها در ماه مبارک رمضان بيشتر شکفته مي شود ، افزود: در سال گذشته 483 نفر از زندانيان گيلان که رقمي معادل 33 ميليارد تومان محکوميت داشتند در ماه رمضان آزاد شدند.

وي مذاکره ستاد ديه با شاکيان را يکي از روشهاي تقليل مبلغ محکوميت محکومان خواند و افزود: گذشت رضايتمندانه شاکيان گاهي به 50 تا 75 درصد مبلغ مورد نظر مي رسد تا آنجا که در سال گذشته از ميزان 33 ميليارد تومان مبلغ محکوميت زندانيان ، حدود 18 ميليارد تومان توسط شاکيان بخشيده شده است.

کامران زاده تاکيد کرد: اين کمکها به زندانياني مي شود که واقعا از نظر مالي در وضع خوبي به سر نمي برند و با تحقيق و تفحص هاي لازم توسط ستاد ديه، اين قضيه پيگيري مي شود.

وي تعداد 125 نفر از زندانيان رهيده از بند در سال گذشته را ، از محل کمکهاي مردمي در گلريزانهاي گيلان خواند و افزود: خداوند اگر به هر کس امتيازهاي ويژه اي چون ثروت و مکنت ، قدرت و آبرو و .... عنايت فرموده ، به همان نسبت نيز مسئوليتي در کنار اين نعمات بر دوش آن فرد نهاده است.

مديرعامل ستاد ديه استان گيلان اذعان داشت: جشن گلريزان امسال در روز پانزدهم ماه رمضان ، مقارن با 11 تيرماه در محل بيمارستان قائم برگزار خواهد شد.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    0 0
    از موقع راه اندازی بخش خبری گیلان یه سوال برام پیش اومده . . گیلان فقط رشته ؟ انزلی . . لاهیجان . . لنگرود . . رودسر . . رودبار . . منجیل . . دیلمان . . . لوشان . . شفت . . . و یه عاااااااالم شهر دیگه . . مثلا چرا خبر اهداء عضو دختر لاهیجانی درج نشد ؟ فقط چون رشتی نبود ؟ خبرآنلاین ممنون میشم درج کنی و پاسخگو باشی