عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس گفت عباس آخوندی مبتکرانه به دنبال منابعی رفت که به ذهن هیچکس خطور نمی‌کرد

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در دوره مدیریت آخوندی همه منابع درآمدی کشور کاهش یافت و اداره و اجرای پروژه‌های عمرانی در سخت‌ترین حالت ممکن قرار گرفت گفت: با وجود اینکه تخصیص‌ها به وزارت راه و شهرسازی کمترین مقدار در ۱۰ سال اخیر بود ولی هیچ پروژه‌ای متوقف نشد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین عزت الله یوسفیان ملا درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات کشور هستم از وضعیت تخصیص منابع٬ ردیف‌های بودجه‌ای و میزان پیشرفت پروژه‌ها مطلع هستم و شاهد بودم که در این دو سال با وجود کاهش درآمدها ولی پروژه‌های عمرانی روند پیشروی مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در مدت این دو سال قیمت نفت تقریبا به نصف رسید و تخصیص‌های بودجه‌ای در حداقل مقدار ممکن در ۱۰ سال اخیر بود٬ افزود: با این وجود نمی‌توان روی هیچ پروژه‌ای انگشت گذاشت که کار آن متوقف شده یا به کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه آخوندی منتظر تخصیص اعتبارات دولتی نماند و فقط به این اعتبارات اکتفا نکرد٬ ادامه داد: آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی منابع جدیدی تعریف کرد و از صندوق توسعه ملی٬ ورود بخش خصوصی و سایر روش‌ها برای افزایش اعتبارات استفاده کرد.

یوسفیان ملا یادآور شد: در چنین شرایطی که ما تصور نمی‌کردیم پروژه‌های عمرانی پیشرفت خوبی داشته باشد٬ نه تنها این طرح‌ها و پروژه‌ها با سرعت مناسب و بالایی روند اجرایی خود را دنبال می‌کنند بلکه پروژه‌های جدید هم تعریف و کلنگ آن زده شده است.

وی تأکید کرد: در زمان مدیریت آخوندی کسی کمبود بودجه را احساس نکرد برای مثال در بخش راه روستایی توافقی برای تأمین قیر با وزارت نفت منعقد شد و بودجه و عملکرد بخش راه روستایی به ۴ برابر افزایش یافت به طوریکه این اقدامات در راه‌های روستایی کشور رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.

باید به مسائل نگاه ملی داشت

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه از این دست ابتکارات در وزارت راه و شهرسازی بسیار به چشم می‌خورد٬ افزود: چنانچه نماینده‌ای به دلیل مسائل کارشناسی بر سر پروژه‌ای خاص با وزیر به توافق نمی‌رسد نباید به دنبال تخریب باشد و باید در این گونه مسائل خدا را در نظر گرفت و نگاه ملی به پروژه‌ها داشت.

وی بار دیگر تأکید کرد که در زمان مدیریت آخوندی همه منابع درآمدی مثل قیمت جهانی نفت و قیمت ارز کاهش یافت و بسیاری از پروژه‌ها که ارز بر هستند با مشکل مواجه شدند از طرف دیگر ارز مرجع هم وجود ندارد و همه این دلایل دست به دست هم می‌دهند تا تخصیص‌ها کاهش یابد.

ابتکارات بودجه‌ای آخوندی را طی ۱۲ سالی که در کمیسیون تلفیق بودم مشاهده نکرده بودم

یوسفیان ملا افزود: در شرایطی که دولت برای پرداخت یارانه نقدی به مردم ماهانه کسری هزاران میلیاردی دارد و توجهی به پروژه‌های عمرانی نمی‌کند ولی آخوندی منتظر نشد ببیند که اگر بودجه‌ای هست کار کند و اگر نیست کار نکند، او به دنبال منابع جدیدی رفت که به ذهن هیچکس خطور نمی‌کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: بنده ۱۲ بودجه را در کمیسیون تلفیق مجلس تجربه کردم ولی هیچ‌گاه چنین ابتکاراتی را مشاهده نکرده بودم.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    80 3
    این کارها رو شخص دکتر آخوندی کرده...وزیری که با درایت فردی مثل دکتر عبده رو مشغول به کار کرد که نقش اون رو نباید نادیده گرفت.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    31 1
    اگر ممکنه وزیر به این کاردانی توجه به راه روستایی و اسفالت آن داشته باشن. بطور مثال در استان مرکزی راه فرمهبن به اراک که محل گذر ۳۰ روستا به اراک است چندین سال است نیمه کاره باقی مانده کل مسیر ۵۰ کیلومتر کمتر است و ماهی چند کشته را در این مسیر شاهد هستیم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    45 4
    همین...آقای وزیر ما نوسازی سیستم هوایی کشور رو از شما می خوایم.حق مردمه تویه فرودگاه مدرن با خطوط هوایی خوب تردد داشته باشن.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    46 5
    بار علمی آقای آخوندی زیاد است. ایشون وزیر کار درستیه
  • ناکجا اناد A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 0
    ای کاش همی وزرا مثل اخوندی بودن