معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان توسعه گردشگری گیلان در سایه امنیت اخلاقی و اجتماعی به بالندگی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی استان گیلان برگزار شد.

حمیدرضا آذرپور در این جلسه اظهار داشت: گردشگری و امنیت دو مقوله وابسته به یکدیگر است و به عقیده کارشناسان "گردشگری" بعنوان دانشی چند رشته ای اگر بدون تجزیه و تحلیل های امنیتی و سیاسی توسعه یابد قطعا مختل خواهد شد.

وی اذعان داشت: یکی از شاخص های امنیت، توسعه گردشگری در کشور است که می تواند در قالب های اجتماعی، اقتصادی

و سیاسی تجلی پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی پدیده ای كاملاً امنیت محور بوده، تصریح نمود: یكی از بخش های اقتصادی كه به شدت آسیب پذیر است صنعت گردشگری می باشد.

وی در ادامه به وضعیت امنیت در استان گیلان اشاره کرد و افزود:آنچه که موجب ممتاز بودن گیلان در بحث امنیت شده، مسئولیت پذیری دستگاه ها و نیز تلاش بی نظیر نیروی انتظامی می باشد.

آذرپور خاطرنشان کرد: امنیت اجتماعی و اخلاقی چیزی جز تفاهم و مشارکت عمومی مردم با دستگاههای ذیربط برای رسیدن به رفاه نیست و در نهایت از طریق فرهنگ سازی نهادینه می گردد.

وی عدم مشارکت مردم با مسئولان را یکی از معضلاتی دانست که می تواند امنیت اجتماعی و گردشگری را به خطر بیندازد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی از طریق رسانه های ارتباط جمعی شد و بر لزوم حفظ امنیت در استان تاکید کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =