صبح امروز قرار بود پیکر شهریار عدل تشییع و خاکسپاری شود، اما به دلیل ناهماهنگی ها، او به خاک سپرده نشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مراسم تشییع جنازه پروفسور شهریار عدل، باستان شناس مشهور ایرانی، صبح امروز روبروی موزه ملی در میدان امام خمینی برگزار شد، اما خانواده او می گویند به دلیل ناهماهنگی ها، مراسم تدفین امروز انجام نمی شود. 

همسر پروفسور عدل دراین باره به خبرآنلاین گفت: هنوز محل دفن مشخص نیست. ابتدا قرار بود در بسطام، یکی از مناطقی که شهریار فعالیت کرده، خاکسپاری انجام شود، اما این اتفاق نیفتاد. بحث شهرری هم مطرح بود. چون شهریار در آنجا هم فعالیت های باستان شناسی انجام داده بود. اما شهرری هم امکان پذیر نشد. قرار شد در قطعه نام آوران بهشت زهرا قبری را به او اختصاص دهند، اما هنوز سازمان میراث فرهنگی هماهنگ نکرده است. 

همچنین کامران عدل، برادر شهریار عدل گفت که اگر ناهماهنگی ها ادامه داشته باشد و اجازه تدفین در یک مکان فرهنگی داده نشود، پیکر این باستان شناس در هرات افغانستان به خاک سپرده می شود. شهریار عدل در هرات هم فعالیت های باستان شناسی و پژوهشی داشته است. 

گفتنی است تا این لحظه هنوز تکلیف محل دفن شهریار عدل مشخص نیست و خانواده اش قصد دارند به طور امانت جنازه را در سردخانه بهشت زهرا بگذارند.

شهریار عدل، ایرانشناسِ شهیر و دانشمند متخصصِ تاریخ، باستانشناسی و تارخ هنر دوران اسلامیِ ایران، روز یکشنبه 31 خرداد درگذشت.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    8 0
    امان از بی برنامگی در این مملکت
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    15 0
    خدا رحمتش کنه و چقدر گمنام بود واقعا با آن همه خدماتی که برای ثبت جهانی میراث این مملکت انجام داده, درست نیست که پس از مرگ هم اینگونه با او برخورد شود.....شاید گناهش همین بوده که اینا رو ثبت جهانی کرده و عده ای دوست ندارند....
  • سیدمهدی کاظمی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    7 0
    خدایش بیامرزد
  • بی نام RO ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    12 0
    واقعا متاسفم که برای کسی که میرلث ایران را ثبت جهانی کرده یک قبر هم تهیه نکردند.
  • آذر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    6 0
    چه طور بلدند شبانه گروه راك سگهاي زرد را كه در انگليس كشته شدند و راك كار ميكردند و پدر مادرشان لابي زدند ببرند در قطعه هنرمندان دفن كنند . با عجله فراوان . بلد نيستند پروفسور عدل رادرخور شان و مقام بدرقه نمايند . بنده خدا تا همين الان هم خيلي ها نمي شناسندس
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    2 0
    روانش شاد
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    9 1
    آقا ببرینش باکو که همه مشاهیر ما رو داره میدزده