ایرنا نوشت:

 پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از منابع نظامی و قبیله ای از تاسیس پادگان آموزشی توسط گروه تروریستی داعش در یمن خبر داد.
این پایگاه خبری به نقل از این منابع بدون اشاره به نام آنها، افزود: داعش پادگان آموزشی برای اعضای این گروه را در منطقه 'قف الکثیری' بعد از اینکه راههای منتهی به این منطقه را برای خود امن کرده در صحرای حضرموت تاسیس کرده است.

این خبر افزود: طی روز های گذشته، دهها جوان از اهالی حضرموت و نیز از کشورهای مختلف به این پادگان وارد شده و در حال آموزش هستند.

اخبارالساعه نوشت: ظهور داعش در یمن بعد از بیعت مجموعه ای از گروه تروریستی القاعده به فرماندهی جلال بلعیدی با ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش در عراق صورت گرفت بخصوص اینکه گروه انصارالشریعه نیز طی چندماه گذشته در استان حضرموت فعالیت داشته و در برخی مواقع با گروه القاعده درگیر شده است.

این گزارش حاکی است که درگیری و اختلاف بین جلال بلعیدی که به داعش پیوسته با گروه القاعده باعث کشته و مجروح شدن تعدادی از نیروهای دو طرف نیز شده است.

گروه بلعیدی از ماه اگوست سال گذشته با جدا شدن از گروه القاعده، بیعت خود را با بریدن سر سه سرباز و اعدام ده تن دیگر به روش کشتارهای وحشیانه داعش در عراق و سوریه با این گروه اعلام کرد.

گروه های تروریستی مثل القاعده و داعش از ششم فروردین گذشته که کشورهای ائتلاف به رهبری سعودی تجاوز خود به یمن را آغاز کردند در برخی شهرهای جنوبی یمن جان تازه ای گرفته و با حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان دست به اقدامات تروریستی در صنعا و دیگر شهرهای این کشور زدند.

عملیات عربستان علیه مردم یمن با اقدامات تروریستی این گروه ها همسو شده و تاسیسات زیربنایی و خدماتی و مساجد و بیمارستانها را هدف عملیات خود قرار می دهند که بر اثر آن تاکنون دهها هزار نفر از جمله زنان و کودکان کشته یا مجروح شده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    3 0
    بابا این گروه که همه جا فعالیت دارد اگر امسال در نطفه خفه نشود جای پایش در منطقه سفت میشود.