ایسنا نوشت:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: میزان بارندگی پایتخت از ابتدای سال آبی یعنی از اول مهرماه 1393 تا کنون بالغ بر 266 میلی‌متر بوده که در مقایسه با آمار دراز‌مدت 46 ساله که نرمال آن 330 میلی‌متر است 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

خسرو ارتقایی دبا اشاره به آخرین وضعیت آمار بارندگی در استان تهران، اظهار کرد: این مساله موجب تشدید وضعیت بحران آبی شده است که البته ورود به فصل تابستان و گرمای هوا نیز در این امر بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدای سال جاری وضعیت بارندگی خوبی داشتیم، گفت: متاسفانه از نیمه اردیبهشت‌ماه تا به امروز بارندگی جدی در سطح استان نبوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران حاصل بارندگی‌ها را تجمیع 200 میلیون مترمکعب آب پشت سدها عنوان و اظهار کرد: براساس آخرین آمار وضعیت ذخایر در سد امیرکبیر 182 میلیون، سد لتیان 70 میلیون، سد لار 149 میلیون، سد طالقان 246 میلیون و سد ماملو 167 میلیون متر مکعب است.

به گفته وی، جمعا 816 میلیون مترمکعب آب در سد‌های پنج‌گانه استان تهران موجود است که در مقایسه با شرایطی که بارندگی خوب باشد حدودا 146 میلیون مترمکعب نسبت به شرایط نرمال کسری داریم.

ارتقایی ادامه داد: این در حالی است که در واقع گرمای 38 درجه را در سه هفته اخیر تجربه کرده‌ایم و همچنین طبق پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آتی به دما به42 درجه می‌رسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران بهترین راه مقابله با بحران کم آبی را فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب عنوان و اظهار کرد: اگر هر فرد خود را در مصرف بهینه آب سهیم بداند، قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات آبی کشور حل خواهد شد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سها A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    25 0
    واقعا یکی نمی خواد به شهرداری تهران تذکر بده این همه چمن کاری با بی آبی سازگار نیست در ضمن کارگرهای زحمتکش شهردای هم با نیت خیر تمام 24 ساعت شیر آب رو باز می کنند به گمان زیبا کردن محیط علاوه بر چمن آسفالت هم آبیاری می کنند اما به چه قیمتی نشست 36 سانتی متری جنوب تهران هشدار جدی است
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      9 0
      من همیشه از کنار یک فضای سبز در کنار اتون بسیج عبور میکنم. کارگران زحمتکش فضای سبز شهرداری همیشه شیرهای آب رو با فشار بالا باز میزارند . آدم دلش کباب میشه .
  • پوریا IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    13 7
    به خدایی که میپرستید مشکل مصرف شهروندان نیست مشکل از مصرفهای کشاورزی،صنعتی،اداری و...است.بعدشم ما که تا سدهارو میبینیم خدارو شکر میکنیم چون نسبت به سالهای پیش خیلی خیلی بهترن و کم آبی نمی بینیم.
    • saeid A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      13 1
      کاملا موافقم، اگر به آمارها مراجعه کنید میبینید که بیش از 80 درصد هدر رفت آب تو این بخش هاست
    • بی نام EU ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      15 2
      ولی این دلیل نمیشه که مردم بی رویه آب رو هدر بدن