مدیرعامل زیباسازی شهرداری کرج: تابلوهای صنوف و ادارات کرج ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج از ساماندهی تابلوهای صنوف، ادارات، مساجد و شهرداری‌های سطح شهر کرج خبر داد و گفت: این تابلوها در راستای متحدالشکل شدن و زیباسازی سیما و منظر شهری کرج ساماندهی می‌شود.

به گزارش تسنیم در کرج، الهام باقری با اشاره به اهمم فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری کرج در 3 ماهه اخیر، اظهار داشت: برای برگزاری مطلوب مناسبت‌های تقویم ملی در سال جاری کارگروهی در این سازمان جهت بررسی تشکیل شد تا چهره شهر با حال و هوای این مناسبت‌ها همخوانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه توجه به اسامی مکان‌های مرتبط با مناسبت‌ها، برای انجام فعالیت‌های خاص در دستور کار قرار گرفت، افزود: به مناسبت روز معلم، میدان معلم و برای روز مبعث نیز میدان نبوت آذین بندی و بازسازی شد و در این راستا تلاش شد از تجهیزاتی استفاده شود که سیما و منظر شهری را آلوده نکند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه فضاهای تبلیغاتی به عنوان رسانه شهری با رویکرد جدید مورد استفاده قرار گرفت، تصریح کرد: در این زمینه بنرها و تابلوهای تبلیغاتی با نگاه متفاوتی طراحی و نصب شد تا چهره بصری شهر دچار آلودگی نشود.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های مناسبتی در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم پس از تغییرات با تایید نهایی، در سطح شهر اجرایی می‌شود.
باقری با بیان اینکه برای زیباسازی سطح شهر با توجه به مناسبت‌ها از مفاهیم مذهبی و ادبیات ایرانی- اسلامی استفاده شده، گفت: ترجمه ادعیه شعبانیه در ماه شعبان یکی از این موارد محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در قسمت‌هایی از شهر مکعب‌های نوری با خطوط تزئینی کوفی به عنوان المان‌های نوری مورد استفاده قرار گرفت که با توجه به تاریکی خاص شهر کرج، این المان‌ها علاوه بر روشنایی، کارکرد زیبایی دارند و توجه عموم را به خود جلب کرد.

فراخوان تعیین نماد هویتی میدان نبوت اعلام می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه برخی المان‌ها با توجه به مناسبتی نصب شده اما در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در آینده فراخوانی برای میدان نبوت اعلام می‌شود که نماد و هویتی برای این میدان درنظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات نوری و ریسه‌بندی‌هایی برای نخستین بار در کشور، در کرج مورد استفاده قرار گرفته، اظهار داشت: شهرهای دیگر از این تجهیزات نمونه‌برداری کرده و در مکان‌های مختلف نصب کرده‌ و مورد استفاده قرار داده‌اند.
باقری با بیان اینکه برای آذین‌بندی‌ها و نصب آیتم از فرم معماری ایرانی با توجه به ساختمان‌های اطراف استفاده شد، خاطرنشان کرد: این نوع اقدامات که نمونه آن در میدان نبوت اجرا شد، استقبال شهروندان را به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه در نیمه شعبان با توجه به اعیاد شعبانیه و رحلت امام خمینی(ره) اقداماتی انجام شد، افزود: در شب رحلت تمامی پرچم‌های رنگی سطح شهر جمع‌آوری و پس از نصب پرچم‌های مشکی، کلیه چراغ‌های آذین‌بندی سطح شهر خاموش شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به ادامه اقدامات سال گذشته این سازمان، گفت: بهسازی سیما و منظر شهری و طرح جامعه نورپردازی در دستور کار قرار دارد و این در حالی است که این سازمان درآمد-هزینه بوده و بودجه تخصیص یافته به آن تنها 6 میلیارد تومان است.

دیوارنویسی در سطح شهر کرج کاهش یافته است

وی با تاکید بر اینکه ساختمان سازمان زیباسازی به عنوان الگوی شهری بسیار نامناسب است، تصریح کرد: توان نیروهای تخصصی در حوزه کاری پائین بوده و با بودجه موجود قادر به افزایش نیروها نیستیم و در حال حاضر با تعداد نیروهای کم، حجم گسترده‌ای از کار انجام می‌شود و نوپا بودن سازمان اجازه فعالیت بیش از این را نمی‌دهد.
باقری با بیان اینکه دیوارنویسی در سطح شهر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل رنگ‌آمیزی دیوارهای کوتاه سطح شهر اعلام شده و همه دیوارهای سطح شهر با رنگ کرم، آبی و طوسی، رنگ‌آمیزی و یکسان‌سازی می‌شود و در این راستا با دیوارنویسان نیز برخورد جدی صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: 500 تابلو با استفاده از نقوش ایرانی- اسلامی برای بلوارها و میدان‌های سطح شهر نصب شده که بازخورد مناسبی از سوی شهروندان نیز داشته است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج افزود: تابلوهای شهرک اداری به شکل متحد‌الشکلی برای کلیه ادارات به زودی نصب می‌شود و همچنین یکسان‌سازی تابلوهای مناطق 12 گانه شهرداری نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ساماندهی و یکسان‌سازی تابلوهای مساجد با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط در پروسه اجرایی به سر می‌برد، گفت: در راستای زیباسازی شهری دستورالعمل‌هایی برای سازندگان مجتمع‌های مسکونی اجرا می‌شود که آنان را ملزم به نورپردازی بر روی نمای ساختمان می‌کند.

طرح ساماندهی تابلوهای غیرمجاز اجرایی می‌شود

باقری با بیان اینکه جمع‌آوری و پاکسازی پوسترها از سطح شهر که به صورت هفته‌ای انجام می‌شود هزینه‌ بالایی دارد، تصریح کرد: با آموزش شهروندی در صدد کاهش این اقدامات و به دنبال آن ارتقا سیما و منظر شهری هستیم.
وی با تاکید بر اینکه مجوزهایی صادر می‌شود که بر اساس آن باید تابلوهای صنوف نصب شود، بیان کرد: بر این اساس تابلوهای نصب شده بر روی نماها و نیز تابلوهای غیر استاندارد و غیرقانونی رصد و بررسی شده و پس از عدم تمکین به صورت شبانه جمع‌آوری می‌شود.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه طرح ساماندهی تابلوهای غیرمجاز به زودی اجرایی می‌شود، گفت: کلیه نقاطی که در شهر سبب نازیبایی شهر شده در دستور کار برای ساماندهی قرار دارد و در صورت مشاهده این موارد به مدیران مناطق شهرداری نیز اعلام می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =