بهنام محمودی: دنبال این نیستم که با طرح سوال از شهردار باج بگیرم/ در والیبال به علی پروین نباختم

روز گذشته فرصتی دست داد تا با بهنام محمودی عضو شورای اسلامی شهر کرج و برادر بزرگ شهرام محمودی که خود از قهرمانان شایسته تیم ملی والیبال در دهه گذشته محسوب می شود در مورد مسائل گوناگون مربوط به شهر کرج و بحث طرح سوال از شهردار کرج، هم صحبت شدیم و بدیهی است باتوجه به نزدیکی بهنام به امر ورزش و به ویژه والیبال، صحبت های ما به نتایج تیم ملی والیبال و عملکرد بچه های تیم ملی و به ویژه شهرام محمودی هم کشیده شود.

اسماعیل حیدرپور- خبرآنلاین - البرز: بدون شک در این گفت و گو حرف های بهنام محمودی درباره عملکرد خیره کننده والیبالیست ها و به ویژه برادر خود یعنی شهرام بیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت بود. بهنام به درستی از شرایط مساعد مالی و اقتصادی امروز والیبال به عنوان یکی از دلایل رشد این ورزش پرطرفدار نام برد اما این را هم کتمان نکرد که نسل امروز والیبالیست های تیم ملی واقعا از هر حیث شایسته بوده و یک دست بودن آنها از جمله دلایل محبوبیت تیم ملی و توجه نشان دادن توده مردم به تک تک این بچه های شایسته بوده و خواهد بود.
 چه شد که شما هم جزو 5 نفری بودید که طرح سوال از شهردار را امضا کردید؟
 یکی از وظایف قانونی شورای شهر پیگیری مصوباتی است که در شورا به شهرداری ابلاغ می شود ما موظفیم مصوباتی را که در شورا می گذرانیم و در شهرداری، آنها اجرایی نمی شود را پیگیری کنیم و البته وقتی ما سوالمان را شفاهی از شهردار می پرسیم و شفاهی قانع نمی شویم می بایستی سوالاتمان را به صورت مکتوب از شهردار جویا شویم.

 محور سوالات شما چه بود؟
 سوالاتی که مطرح شد من روی سه مورد آن تاکید و سوال داشتم، اول بحث مشارکت بخش خصوصی، دوم ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در مهرشهر و علی الخصوص در خیابان 201 مهرشهر و سوال سوم هم در مورد پارکینگ های طبقاتی است. ضمن آنکه من معتقدم عزل و نصب های شهرداری در مناطق چندگانه در اختیار شهردار است و ما نمی توانیم اعمال نفوذ کنیم که چه کسی را در چه جایی قرار دهد برای همین است که من این سه سوال را مطرح کردم. حق طبیعی ما است که در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، پارکینگ و مشکلات آن از شهردار سوال کنیم اما نمی توانیم بگوییم که چرا فلانی را در فلان منطقه عزل کردید و چرا فلان شخص را منصوب کردید در نهایت اگر عملکرد سازمان ها و ارگان ها ضعیف باشد ما می توانیم از شهردار بخواهیم که در خصوص عملکرد ضعیف آن سازمان یا نهادها به ما توضیح دهد.

 قبول دارید بعضی از افراد می خواهند با طرح سوال از شهردار از وی امتیازاتی بگیرند؟
 من قبول داریم بعضی ها با چماق سوال از شهردار و تهدید به استیضاح آن، دنبال زیاده خواهی هستند و بعضا دنبال گرفتن امتیاز، دخالت در عزل و نصب ها و... باشند اما من خودم به اندازه کافی امتیاز دارم و نیازی به امتیاز به این روش نیست. من نماینده مردم در شورا هستم و سوالاتی را مطرح می کنم که خواسته های مردم است و اصلا هم دنبال این نیستم که با طرح سوال از شهردار باج بگیرم، اتفاقا از شهردار هم حمایت کرده و می کنم هر جایی هم که قانع نمی شوم از او سوال می پرسم ای کاش ما به جای امتیازگرفتن برای خود، همسایه، دوست و فامیل دنبال رفع مشکلات مردم باشیم.

پس هدف شما استیضاح شهردار نیست؟
 در این مقطع سوالاتی از شهردار داشتم که شفاهی قانع نشدم به همین خاطر سوالاتم را مکتوب پرسیدم و معتقدم شهردار باید حمایت شود.

 کمی از سوالات سیاسی فاصله بگیریم برویم سراغ ورزش و والیبال؟
 من معتقدم خودم آدم سیاسی خوبی نیستم چون در ورزش شکست و پیروزی است، مبارزه می کنیم یا می بری یا می بازی همین. اما قصه سیاسی با ورزش فرق می کند. من دوست دارم حرفهایم را شفاف بزنم از دو پلهو حرف زدن خوشم نمی آید هیچ وقت هم در شورا مردمی که به من مراجعه می کنند دنبال نخود سیاه نمی فرستم. اگر کاری هم از دستم بر نیاید به آنها راهکار می دهم و دوست ندارم کسی را سرکار بگذارم.

 در مورد والیبال و عملکرد تیم ملی چه نظری دارید؟
 عملکرد تیم ملی واقعا عالی بود بچه ها سنگ تمام گذاشتند و ما بهترین بازی های تاریخ والیبالمان را به جز بازی اول و دوم به نمایش گذاشتیم. من فکر می کنم تا یکی دو سال دیگر جزو هشت تیم برتر جهان باشیم. تیم های اول تا چهارم چیزی در حدود 5% اختلاف با هم دارند که آن هم به تدارکات، تجربه، دانش بر می گردد. من فکر می کنم در این یکی دو ساله والیبال ما رشد بسیار بالایی داشته است.

 به نظر شما علت فراز و نشیب های بازی های بچه ها چیست؟
 بازی های رفت و برگشت در لیگ جهانی تا حدودی برای بچه ها مشکلاتی را به وجود می آورد از نظر بعد مسافت، تغییرات شرایط آب و هوایی ولی در مجموع بازیکنان ما در پنج یا شش بازی عملکرد بسیار خوبی داشته اند و تنها در یکی دو بازی بچه های ما ضعیف تر از خودشان بازی کردند. ولی تجربه بازی در لیگ جهانی سال به سال شرایط را برای بچه ها بهتر خواهد کرد.

 در مورد کواچ چه نظری دارید؟
 به نظر من کواچ هم مثل تیم ملی روز به روز بهتر می شود با روحیات بچه ها بیشتر آشنا شده و طبیعی است که او تجربه اش از ولاسکو کمتر است اما او یک مربی با انگیزه و صاحب سبک و دانش است به نظرم فدراسیون باید از تجربه او بیشتر استفاده کند و حداقل یکی دو مربی جوان را در کنار او قرار دهیم.

 بهنام محمودی بهتر است یا شهرام؟
 چقدر سوال سختی پرسیدید. به نظر من شهرام و هم دوره های او هماهنگ تر، به روز تر از من و هم نسلی های من است. شهرام بسیار باهوش و مستعد است اما به نظر خودم من تلفیقی از شهرام و غفور در والیبال هستم. البته در زمان ما شرایط خیلی سخت بود در حالی که این بچه ها از نظر امکانات رفاهی و مالی در شرایط بسیار خوبی به سر می برند در زمان ما، ما باید یک فصل تلاش می کردیم تا هزینه خود و خانواده امان را تامین کنیم اما این بچه ها قراردادهای خیلی خوبی می بندند و دیگر دغدغه امرار معاش و مشکلات ما را ندارند. در نهایت کارشناسان و مردم این تیم و بازیکنانش را خیلی دوست دارند.

والیبالی ترین اسطوره فوتبال کیست؟
 معلوم است علی پروین. واقعا او در فوتبال یک اسطوره است در والیبال هم استعداد ویژه ای دارد.

 شنیده ایم در والیبال به او باختی؟
 خیر. تکذیب می کنم. در منزل او واقع در لواسان با او والیبال بازی کردیم و یک گیم به او باختم اما گیم بعد را ما بردیم. علی آقا قصد داشت در گیم سه ما را ببازاند! و حمید کریمی را به ما بدهد! که من دیگر بازی نکردم چون او بسیار باهوش و زیرک است با این تغییر می خواست تیم ما را در گیم سوم بازنده کند. من هم بازی نکردم تا بازی را به او نبازیم حساب من با علی آقای پروین یک یک است اما اعتراف می کنم اگر علی پروین فوتبالیست نمی شد و به والیبال روی می آورد او در تیم ملی جا داشت. ضمن آنکه علی آقا واقعا دوست داشتنی است و برای همه اهالی ورزش و والیبالی ها یک چهره محبوب است.

 این که می گویید ملی پوشان هر رشته، اگر در رشته دیگر نیز حضور داشتند می توانستند موفق شوند اگر بهنام محمودی والیبالیست نمی شد و به فوتبال می رفت، می شد علی دایی؟
 باور کنید من اگر فوتبالیست می شدم حتما در خط حمله گل زن خوبی می شدم. علی دایی هم یک اسطوره است و قابل احترام اما به طور حتم من رقیب جدی او بودم (باخنده).

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =