هدیه ویژه استاندار آذربایجان غربی به علی میری نایب قهرمان وزنه برداری جوانان جهان تقدیم شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با حضور در منزل علی میری با تشکر از اعضای خانواده این ورزشکار و مسوولان هیات وزنه برداری، کسب عنوان نائب قهرمانی جهان که در تاریخ وزنه برداری آذربایجان غربی بی سابقه بوده است را به این وزنه بردار تبریک گفت و اظهار کرد: قهرمانان واقعی میدان های ورزشی ورزشکاران اخلاق مدار هستند که توانسته اند علاوه بر کسب تجربیات ارزشمند، الگویی برای جوانان باشند.
وی با اشاره به عناوین کسب شده توسط جهان پهلوان تختی گفت: ماندگاری یاد و نام او در اذهان مردم نه به واسطه مدال آوری و درخشش در مسابقات ورزشی بوده بلکه منش پهلوانی و داشتن روحیه جوانمردی با تاسی به ائمه اطهار(ع) توانسته یاد و خاطره این پهلوان را پس از گذشت بیش از نیم قرن همچنان زنده نگه دارد.
وی اضافه کرد: با کمک و برنامه ریزی مسوولان ورزش استان و همکاری سایر دستگاه های مرتبط باید زمینه ای را در ورزش استان فراهم کنیم که شاهد شکوفایی بیش از پیش اخلاق مداری و احترام استاد شاگردی در میان جامعه هدف نوجوانان و جوانان ورزشکار باشیم.
در این دیدار صمیمی مدیر کل ورزش و جوانان استان با اهدای لوح و هدایایی از این قهرمان ارزنده تجلیل و لوح و هدیه ویژه استاندار آذربایجان غربی را به علی میری اهداء کرد.
علی میری در رقابتهای وزنه برداری 2015 جوانان جهان در لهستان موفق به کسب مدال نقره یک ضرب، طلای دو ضرب و نقره مجموع دو حرکت شد و با ثبت رکورد 332 کیلوگرم بر سکوی نایب قهرمانی دسته 77 کیلوگرم جوانان جهان ایستاد.
پس از کیانوش رستمی که در دسته 77 کیلوگرم جوانان عنوان قهرمانی جهان را در اختیار داشت، علی میری تنها وزنه برداری است که توانسته در این دسته پس از سالها وزنه برداری کشورمان را صاحب مدالهای ارزشمند جهانی کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =