کلنگ‌زنی پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز با حضور استاندار کرمانشاه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کلنگ‌زنی پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صبح امروز با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم با بیان مشکلاتی همچون توسعه دانشگاه و افزایش رشته‌ها و گروه‌های تحصیلی، اظهار کرد: زمین‌های این پردیس به سختی تامین شد و تعدادی از این زمین‌ها با وجود داشتن سند به تصرف درآمد و به همین دلیل تاکنون نتوانستیم این طرح را تکمیل کنیم.

حسین کریم تصویب طرح احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی را هم‌زمان با پردیس دانشگاه رازی مربوط به 30 سال گذشته عنوان کرد و افزود: وجود مشکلات بسیار زیادی در مسیر اجرایی شدن این طرح موجب شد همواره داشتن یک پردیس برای دانشگاه در حد آرزو باقی بماند.

کریم احداث این پردیس را موجب توسعه دانشگاه علوم پزشکی، افزایش گروه‌های آموزشی و رشته‌های تحصیلی و جذب دانشجویان بیشتر به دانشگاه عنوان کرد.

به گفته این مسئول، هم‌اکنون دانشگاه در هر دوره پذیرای 60 دانشجوی دندان‌پزشکی است و با راه‌اندازی پردیس دانشگاه این تعداد به 100 تا 120 نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امید است با راه‌اندازی این پردیس از وضعیت نامناسب و پراکنده دانشکده‌ها خلاص شویم، گفت: در حال حاضر دو دانشکده در جنوب شهر، سه دانشکده پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در منطقه دولت‌آباد و دانشکده دندان‌پزشکی با وضعیت بسیار نامناسب در خیابان شریعتی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر وضعیت نامناسب دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: این مسئله موجب شده تا بزرگ‌ترین مشکل ما در حال حاضر کمبود جا و فضا برای اضافه کردن رشته‌ها و گروه‌های جدید پزشکی باشد.

کریم اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث این پردیس را بیش از 85 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: امید است این پردیس طی دو سال آینده و دانشکده دندان‌پزشکی در سال 95 به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تصویب احداث 13 دانشکده در کمیسیون 215، گفت: چهار دانشکده آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و از مجموع چهار دانشکده، تنها اسکلت دانشکده دندان‌پزشکی طی این سال‌ها بنا شده است.

وی چهار دانشکده مذکور را دانشکده پزشکی با زیربنای 18 هزار و 500 مترمربع و با اعتبار 33 میلیارد و 300 میلیون، پیراپزشکی با زیربنای 9 هزار و 500 مترمربع و اعتبار 17 میلیارد و 100 میلیون تومان، پرستاری و مامایی با زیربنای هفت هزار و 500 مترمربع و اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون تومان و دندان‌پزشکی با زیربنای 10 هزار و 500 مترمربع و اعتبار 12 میلیارد تومان بیان کرد.

به گفته کریم، هم‌اکنون تعداد دانشجویان خارجی کمتر از 10 نفر است که با راه‌اندازی این پردیس می‌توان دانشجویان خارجی بیشتری جذب کرد.

*کرمانشاه قطب درمانی غرب کشور است

استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به مشکلات فراوان استان، گفت: راه‌اندازی پردیس دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشرفت و توسعه پزشکی استان بسیار ضروری بود.

ابراهیم رضایی‌بابادی ادامه داد: ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با پیگیری‌های مسئولان مربوطه و حمایت‌های دولت آغاز شد.

رضایی‌بابادی با اشاره به قطب درمانی بودن کرمانشاه در غرب کشور، گفت: استان بسیار نیازمند این پروژه بود و امید است با کلنگ‌زنی آن مسئولان دانشگاه هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 435851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =