جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان برگزار شد.

 به گزارش خبرآنلاین، جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان کرمان با حضور رزم حسینی استاندار، زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا فتوت معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار، رودری سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مسئولین استان کرمان برگزار گردید.

توافق وین شرایط جدیدی برای اقتصاد ایران فراهم خواهد کرد

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: در هفته جاری اتفاقاتی در کشور افتاد که می توان گفت کار بسیار مهم و تاریخی در ایران بود که چالش هسته ای 12 ساله‌ای که مبتنی بر حل عزتمند مسائل هسته ای بود، در کشور با درایت مقام معظم رهبری به دست آمد و خوشبختانه توانستیم به آنچه که نیاز ایران در این مقطع بود، برسیم.

رزم حسینی تصریح کرد: توافق وین شرایط جدیدی برای اقتصاد ایران فراهم خواهد کرد و باید مدیران بتوانند از گشایش های اقتصادی برای استان استفاده کنند و آمادگی استفاده از زمینه های مختلف را داشته باشند. ریل جدیدی در توسعه اقتصادی کشور بعد از عمل به تعهدات، حرکت خواهد کرد و این امر کار بزرگی است که از اتمام جنگ کمتر نیست و این پیروزی به نام مقام معظم رهبری است.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: همه می دانیم که بودجه دولتی کم است و بودجه امسال قبل از مذاکرات بسته شده بود و دولت تلاش داشت، بودجه به صورت کنترل شده باشد و اگر اتفاقی افتاد، بتوان کشور را به خوبی اداره کرد و همه دستگاه ها بیش از 70 درصد بودجه هایشان هزینه ای است. بعد از تحولات پیش رو، وضعیت بودجه ای بهتر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم در پایان سال این بحث را جبران کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: رییس جمهور بحث افزایش اختیارات استان ها را با نگاه مثبت به مشاوران اقتصادی ارجاع داده و این گروه نیز با دید مثبت اعلام کردند پیشنهادات مطرح شده از سوی استانداران عملیاتی است و دستگاه های اجرایی مسائل را بررسی و اختیارات را واگذار نمایند و در غیر این صورت دلایل عدم واگذاری اختیارات را اعلام کنند.

وی بیان کرد: همه دغدغه ما این است که اتفاقات در دولت تدبیر و امید صورت بگیرد و قرار است تا 15 مردادماه سال جاری بحث تفویض اختیارات جمع بندی و ابلاغ شود و مدیران به دنبال جذب اختیارات دستگاه خود باشند.

استاندار کرمان گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان، یکی از بحث ها این است که دستگاه های اجرایی، دستگاه های نظارتی را بهانه می کردند و با بررسی این مسئله، متوجه شدیم که بحث نظارتی نیست، مشکل اختیارات است.

استاندار افزود: شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمان را تشکیل داده ایم که چند اثر مهم در اقتصاد استان خواهد داشت و به طور جدی به دنبال پیشگیری هستیم.

رزم حسینی تصریح کرد: باید آبروی مدیران حفظ شده و از به وجود آمدن فساد و تشکیل پرونده در دستگاه قضایی جلوگیری کنیم. مبارزه با فساد باید انجام شود و باید همواره مدنظر قرار دهیم که تشکیل هر پرونده فساد، آبروی نظام رفته و اعتماد مردم به نظام کم می شود.

وی تاکید کرد: باید کنترل و نظارت از لایه های پایین اداری مدنظر قرار گرفته شود تا مشکلی برای کشور پیش نیاید و بنا به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با فساد اداری تلاش خواهیم کرد و در این راه همدل و همزبان هستیم. این امر موجب تشویق سرمایه گذاران نیز خواهد شد و درِ این شورا، برای مدیران، سرمایه گذاران و مردم باز است تا اطلاعت را به ما داده و پیگیری کنیم تا سلامت اداری مورد انتظار رهبری و نظام را در استان کرمان داشته باشیم.

دولت نباید سهم 35 درصدی نفت در بودجه را افزایش دهد

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار کرد: امیدواریم ضمانت های اجرایی توافق وین عزت، اقتدار کشور و منافع و خطوط قرمز نظام را به همراه داشته باشد.

او بیان کرد: ترکیب بودجه کشور طوری می باشد که 20 درصد مربوط به مباحث عمرانی و 80 درصد نیز مربوط به هزینه های جاری می باشد که این امر نشان دهنده اشتباه ساختاری در ترکیب بودجه کشور است.

پور ابراهیمی در ادامه گفت : برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، سهم نفت در بودجه به 33 تا 35 درصد رسیده است و نگرانی ما این است که در پساتحریم منابع مازاد از فروش نفت در بودجه عمومی تزریق شود.

وی تاکید کرد: نباید دولت سهم 35 درصدی نفت در بودجه را به هیچ وجه افزایش دهد و باید درآمدها مازاد را در سرمایه گذاری و افزایش اعتبارات صندوق توسعه ملی و ... به کار بگیرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه در اعتبارات ماده 180 افزایش قابل توجهی وجود داشته است که مدیران نباید فقط به اعداد ریالی بودجه نگاه کنند، بلکه احکام بودجه به ریالی و غیرریالی تقسیم می شود و غیرریالی در اختیار مدیران بوده و قانون است اما استفاده نمی شود به عنوان مثال در تغییر کاربری ها. صرفه جویی سوخت و ...

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از راه های حل مشکلات، طلب پیمانکاران از دولت می تواند با بدهی مالیاتی تهاتر شود و به دلیل عدم اطلاع از این مسئله، مشکلاتی به وجود آمده است.

وی بیان کرد: به زودی احکام برنامه ششم توسط دولت ابلاغ می شود و باید مدیران توجه داشته که برای اصلاح موارد به ما کمک کنند و برای جذب اعتبارات عمرانی، بعد از ابلاغ تلاش نمایند.

مدیران از توان نمایندگان برای حل مشکلات استفاده کنند

محمدمهدی زاهدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان بیان کرد: مدیران از توان نمایندگان برای حل مشکلات استفاده کنند زیرا زمانی که مجمع کارها را در تهران پیگیری می‌کند، احتمال به نتیجه رسیدن بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 400 میلیارد تومان کاهش مالیات استان کرمان در بودجه بود که این امر حاصل تلاش استاندار و مجمع نمایندگان و مدیران استان بود و میزان مالیاتی که برای امسال به استان اختصاص داده شد، کمتر از متوسط کشور است.

او بیان کرد: مدیران باید بحث استفاده از صندوق توسعه ملی، صندوق ذخیره ارزی و ... را به طوری جدی دنبال کنند تا بتوانیم کارها را به خوبی پیش ببریم.

 

عطیه بهره بر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 436905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =