۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۹

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

برداشت افکار عمومی از تاثیر تفاهم هسته‌ای بر بازار ملک، گشایش اساسی و زودهنگام در قدرت خرید و ارزانی دوباره بود. اما بعد از گذشت یک هفته بر اساس نرخ آپارتمان‌هایی که به فروش رفته‌اند تغییر محسوسی در بازار مشاهده نمی‌شود که این اتفاق نشان از واقعی بودن تحلیل های کارشناسی در خصوص اثر تدریجی توافق بر بازار مسکن دارد.

برخی از فعالان بازار مسکن پیش‌بینی افزایش اندک قیمت مسکن را می‌کنند و دلیل این مشاوران املاک هم رونق احتمالی بازار در روزهای پیش رو است. اما بسیاری از دلالان مسکن معتقدند نباید به این زودی‌ها منتظر تاثیر تفاهم هسته‌ای برقیمت‌های مسکن بود . در حال حاضر نرخ‌ها در بازار مسکن بر اساس جو روانی که برخی دلالان مسکن ایجاد کرده‌اند تعیین می‌شود.

یکی از مشاوران املاک در منطقه شمال غرب پایتخت درباره وضعیت بازار مسکن طی یک هفته گذشته گفت: بازار مسکن درماه نخست تابستان سال 94 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته روزهای بهتری را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد بازار روزهای رکود را پشت سر گذاشته است البته باید به این نکته توجه داشت که شکسته شدن رکود در بازار مسکن لزوما به معنای ارزانی مسکن نیست و ایجاد شوک هیجانی در بازار می‌تواند گرانی مسکن را به همراه داشته باشد.

یکی از مشاوران املاک در محدوده میدان ولیعصر می‌گوید: احتمال افزایش قیمت در بازار مسکن وجود ندارد ،زیرا نقدینگی خریداران افزایشی نداشته است و اگر بازار مسکن به ثبات نرسد احتمال بازگشت روزهای بی‌خریدار وجود دارد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    جل الخالق،مگر وضع مردم بهتر شده است که برخی دلالان می خواهند شوک قیمتی وارد کنند، مگر نه اینکه با آغاز تحریم دلالان شروع به کار کردند و قیمت ها را افزایش دادند حال بازهم با رفع تحریم در شیپور گرانی می دمند؟؟؟؟؟ ، تا دست دلالان از بازار مسکن کوتاه نشود نه خریدار واقعی و نه فروشنده واقعی آرامش ذهنی نخواهند داشت.
  • مجید IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    آیند مسکن در بازار ایران آفتابی با نسیم ملایم افزایش قیمت.
  • محمد IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    برادرعزیز با حلواحلوا گفتن که دهن شیرین نمیشه آخه باکدام پس انداز باکدام پول مردم میتونن خونه بخرن برا خرید نونشونم موندن چه برسه به
  • اديبي A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 2
    بندگان خدا تحریمها برداشته بشه بدتر ارزونتر میشه گرونی برای زمانی است که سرمایه گذاری نباشه وقتی آزاد شه پول هر سمتی میره جز مسکن
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    یجوری قیمت ها بالا می ره که همه شما انگشت به دهان می میمونید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 1
    بابام قیمت مسکن به اندازه کافی بالا هست مردم قدرت خرید ندارند بجای استفاده از مسکن به عنوان کالای تجاری پولها باید در جای دیگر یعنی گسترش گردشگری واشتغال جوانان سرمایه گذاری شود
  • بابک A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 2
    زنده باد ارزانی
  • م A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 1
    من اطمينان دارم به همان دلايلي كه درمتن نوشته آمده است كاهش خواهد يافت .