فیلم چینی «یک زن، یک اسلحه و مغازه رشته فرنگی» ساخته ژانگ ییمو که بازسازی «تشنه خون» اولین فیلم برادران کوئن است، در بخش مسابقه شصتمین جشنواره فیلم برلین پخش شد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید ژانگ ییمو روز یکشنبه در بخش مسابقه جشنواره برلین روی پرده رفت و با استقبال منتقدان روبرو شد.

کارگردان سرشناس چینی در نشست مطبوعاتی «یک زن، یک اسلحه و مغازه رشته فرنگی» گفت قصد داشت با بازسازی چینی یک فیلم «نئو نوآر» تماشاگران را به وجد بیاورد.

ییمو 58 ساله در 1988 با فیلم «ذرت سرخ» برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و اولین آسیایی بود که این جایزه را دریافت کرد.

فیلم جدید او بازسازی فیلم سال 1984 «تشنه خون» است که اولین فیلم جوئل و ایتن کوئن بود. فیلم برادران کوئن درباره صاحب کافه‌ای در تگزاس است که آدمکشی را استخدام می‌کند تا همسر خیانتکارش و دوست او را از پا درآورد. 

اما ییمو داستان «یک زن، یک اسلحه و مغازه رشته فرنگی» را به یک فروشگاه رشته فرنگی در استان گانسو در شمال غربی چین و در دوران سلطنتی در این کشور منتقل کرده است.

پس از آنکه صاحب ثروتمند فروشگاه متوجه خیانت همسرش می‌شود یک پلیس را به کار می‌گیرد تا او و آشپزش را از پادرآورد که این مسئله مجموعه‌ای زنجیره‌ای از اتفاقات خنده‌دار را به همراه دارد.

ییمو با اشاره به اینکه فیلم برادران کوئن را اولین بار در جشنواره کن دید، گفت: «آن زمان فیلم‌ها به چینی ترجمه نمی‌شد، برای همین چیزی از آن نفهمیدم و تنها از طریق تصاویر سعی کردم از داستان آن سر در بیاورم.»

ییمو همچنین گفت برادران کوئن که برای فیلم‌های «فارگو» و «پیرمردها کشوری ندارند» برنده اسکار شده‌اند، از بازسازی فیلمشان توسط او استقبال کردند.

او گفت: «آنها آن قدر مهربان بودند که برایم یک ایمیل فرستادند و گفتند فیلم را دیده‌اند و به نظرشان فیلمی خیلی خیلی سرگرم‌کننده است.»

«یک زن، یک اسلحه و مغازه رشته فرنگی» اولین فیلم ییمو پس از فیلم سال 2006 «نفرین گل طلایی» است. 

شصتمین جشنواره فیلم برلین پنجشنبه 11 فوریه با نمایش فیلم چینی «دور از هم» به کارگردانی وانگ کوانان آغاز شد و تا 21 فوریه (دوم اسفند) ادامه دارد.

ورنر هرتسوگ، فیلمساز آلمانی رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل این دوره جشنواره است. در مجموع 20 فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین شصتم رقابت می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه / 14 فوریه

خبر «ییمو با بازسازی فیلم برادران کوئن بازگشت» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =