برگزاری نشست بررسی مسائل، مشکلات و توسعه بخش تاریخی و گردشگری دیلمان

نشست بررسی مسائل، مشکلات و توسعه بخش تاریخی و گردشگری دیلمان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در این بخش برگزار شد.

به گزارش خبرگزباري خبر آنلاين به نقل از  پايگاه اطلاع رساني استانداري گيلان در این نشست که جمعی از مدیران کل استان درخصوص آخرین وضعیت اجرای مصوبات دو سفر گذشته دکتر نجفی و پروژه های عمرانی نظیر راهسازی، آبرسانی، گازرسانی، سوخت رسانی، طرح های هادی روستایی، کشاورزی و گردشگری گزارش دادند استاندار با اشاره به اينكه اين سفر سومين سفر كاري به اين منطقه است گفت : اين سفر با همه ي سفرهاي قبلي متفاوت است و علت آن حضور نماينده ولي فقيه در استان و تعداد زیادی از مديران استاني در اين جلسه است كه بیشتر آنان عضو شوراي برنامه ريزي استان هستند.

وي افزود : اين جلسه استاني كه به منظور رفع مشكلات در اين منطقه تشكيل شده است علاوه بر اينكه ماندگار خواهد بود مسلماً تأثيرگذار است و مديران شهرستاني بايد از اين فرصت ايجاد شده بهره ي لازم را ببرند.
وي با قدرداني از حضور نماينده ولي فقيه در استان در اين جلسه گفت : توجه ي ويژه به دغدغه هاي كشاورزي و عمراني از سوي نماينده ولي فقيه در گيلان در كنار پرداختن به مباحث كلان فرهنگي جاي تقدير دارد.
دكتر نجفي فضاي استان را فضايي همراه با همدلي و هم زباني توصيف و خاطر نشان كرد : اين توفيقي است كه نصيب خدمتگزاران مردم در دولت مي شود تا در مناطق مختلف حاضر و مشكلات مردم را از نزديك بررسي نمايند.
وي به حضور خود در شوراي معاونين وزارت كشور در روز شنبه اشاره كرد وافزود : وزير كشور در اين نشست از فضاي آرامش و همدلي و نيز فضاي حاكم بر مسائل سياسي، اجتماعي، امنيتي و عمراني استان گيلان ابراز رضايت كرد.
استاندار با اشاره به مشکلات كارخانه توليد سيمان ديلمان خاطر نشان كرد :برای اين كارخانه سرمايه ي گذاری زیادی شده است و باید از ظرفيت گسترده ي اين كارخانه در بهسازي جاده هاي اين منطقه استفاده شود.
وي بر ادامه رفع نقاط حادثه خيز مسير سياهكل به ديلمان با همكاري راه و شهرسازي و منابع طبيعي تأكيد كرد و در مورد گاز رساني به روستاهاي سياهكل و ديلمان اشاره و گفت : در پايان سال 95 روستاهاي بالاي 20 خانوارشهرستان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و براي اجراي اين پروژه از محل اعتبارات بند ق تبصره 2 بودجه 7 ميليارد تومان هزينه مي شود.

نماينده عالي دولت در گيلان به استقرار 3 ايستگاه ديجيتال براي استفاده از شبكه هاي تلويزيوني اشاره كرد و گفت : با پيگيري هايي كه صورت خواهد گرفت مشكل آنتن دهي تلفن همراه، برق رساني و نيز تا هفته ي دولت جاري بخش عظيمي از مشكل آب اين منطقه حل خواهد شد.
وي استفاده از ظرفيت حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي در بخش گردشگري اين منطقه را یاد آور شد و تصريح كرد : اين منطقه از فضاي گردشگري مستعدي برخوردار است كه بايد با اهتمام ويژه از فرصت هاي موجود بهره لازم برده شود تا اشتغال پايداري براي جوانان اين بخش ايجاد گردد.
وي افزود : با توجه به ريشه ي فرهنگی دیلمان مديران امور مساجد و بقاع متبركه بايد با جديت لازم براي حضور در وظايف ذاتي خود بيشتر اهتمام نمايند.

در اين جلسه نماينده ولي فقيه در استان ديلمان را محل ترويج تشيع عنوان كرد و گفت : فرزندان لايق و دانشمند اين منطقه توانستند تشيع مظلوم را در دنيا ترويج كنند.
آيت ا... قرباني از استاندار و مديران استاني براي حضور در اين منطقه تقدير كرد و افزود : مديران بايد از دلسوزان اين منطقه غافل نشوند و مشكلات منطقه را با همكاري آنان مرتفع سازند.
وي خواستار رسيدگي به مسائل و مشكلات موجود در اين منطقه شد و گفت : تکمیل ساختمان بخشداری و آتش نشاني دیلمان ، تامین آب شرب ، بهسازی راه،ایجاد كشتارگاه،ساخت خانه ي عالم و اتمام درمان‌ بستر دیلمان بخشي از خواسته های مردم این منطقه است.
گفتني است استاندار در بدو ورود به بخش ديلمان طرح هاي عمران شهري و نيز آسفالت معابر اين بخش را افتتاح كرد
براي اجراي اين پروژه ها 700 ميليون تومان اعتبار هزينه شده است.
دکتر نجفی همچنین از چند طرح گردشگری درحال ساخت در سیاهکل بازدید کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =