عسگری، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه کرج، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج گفت: عطاری ها، در واقع مراکز عرضه فرآورده های گیاهی هستند و نباید هیچ گونه مواد دارویی شیمیایی ، حتی اگر دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان هم باشد، در این مراکز به فروش برسد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، عسگری با بیان این مطلب گفت: شهروندان باید بدانند که مرکز عرضه فراورده دارویی، با داروخانه تفاوت دارد و از سوی دیگر به نسخه های تجویزی عطاری ها بر اساس اصول علمی نیست.
وی با اشاره به ضرورت نظارت بر فراورده های گیاهی ترکیبی ارائه شده در عطاری ها اضافه کرد: برای مثال برخی از نسخه های درمان ترک اعتیاد و چاقی و لاغری با داروهای گیاهی، نه تنها مفید فایده نیست بلکه به علت ترکیب با مواد مخدر شیمیایی، جان افراد را نیز به خطر می اندازد.
معاون فرماندار کرج تاکید کرد: با توجه به وجود فارغ التحصیلان رشته کشاورزی با گرایش گیاهان دارویی در کشور که صلاحیت شناسایی گیاهان دارویی را به صورت علمی دارند و می توانند منبع معتبری برای معرفی این گیاهان باشند. لذا شهروندان می بایست برای استفاده از گیاهان دارویی، تحت نظر متخصصین و برای تهیه این داروها نیز از مراکز معتبر اقدام نمایند.
وی در ادامه به ضرورت عملکرد مسئولانه همه مردم و دستگاه های مربوطه برای کاهش اعتیاد در جامعه گفت: عرصه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، نیازمند احساس مسئولیت همگانی و هماهنگی میان دستگا های مسئول و همچنین مشارکت شهروندان و سازمان های مردم نهاد است.
این مسئول تشکیل کمیته ای با حضور اصناف، نیروی انتظامی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت را از مهمترین مصوبات این جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج ذکر کرده وگفت: این کمیته وظیفه ساماندهی عطاری های شهرستان را بر عهده دارد.
عسگری در پایان به ضرورت تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج تاکید کرده و گفت: شهرستان کرج، به دلیل برخورداری از جامعه جوان و همینطور ویژگی گذرگاهی برای 11 استان کشور، از حساسیت ویژه ا ی در بحث اعتیاد و مواد مخدر برخوردار است که باید با شناسایی فرصت ها و تهدیدهای موجود برنامه ریزی مناسبی برای فعالیت در عرصه های پیشگیری، مقابله، درمان و بازتوانی صورت پذیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =