کلیسا از پس این شبکه تلویزیونی برنیامد / پخش مستند بحث برانگیز بدون حذف و ویرایش

علیرغم فشارهای وارد شده از سوی کلیسای ساینتولوژی، شبکه اسکای آتلانتیک مستند بحث‌برانگیزی را درباره ساینتولوژی پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الکس گیبنی  در مستند خود به روشنی به نقطه شروع این سازمان و اعضای سابق آن همانند پل هگیس فیلم‌نامه نویس برنده جایزه اسکار می‌پردازد. سازمان اصلی کلیسای ساینتولوژی در آمریکا این مستند را تبلیغاتی از روی تعصب و غرض‌ورزانه دانسته است.

نمایش این مستند در ماه مارس در آمریکا با تحسین زیادی مواجه شد. این اثر یکی از مورد بحث‌ترین آثار جشنواره فیلم ساندنس در سال 2015 بود و بیش از 5.5 میلیون تماشاگر در شبکه HBO داشت. این مستند هفت مورد نامزدی برای جایزه امی را نیز بدست آورده است.

کلیسای ساینتولوژی پیش از این تهدید کرده بود که در صورت نمایش این مستند در انگلستان، با استفاده از قانون هرگونه محتوی غلط و یا توهین‌آمیزی را به چالش خواهد کشید.

هرچند نمایش اولیه این فیلم در ماه آوریل به تعویق افتاد، اما شبکه اسکای اعلام کرد که این مستند بدون هیچ‌گونه ویرایشی 21 سپتامبر پخش خواهد شد.

سخنگوی شبکه اسکای به گاردین گفت : «ما و تهیه‌کنندگان فیلم تمام موارد قانونی را در نظر گرفته‌ایم و مطمئنیم که فیلم هیچ مشکل قانونی برای پخش نخواهد داشت.»

منبع : بی‌بی‌سی / 5 اوت

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =