کسب 12 نشان افتخار توسط دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خبرداد: دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در نهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک توانستند12 نشان افتخار،کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری ، علی اصغر فانی در سفر یک روزه به استان قزوین در دیدار با حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه که همراه روزبه استاندار،معاونین استاندار ،مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران استان و فرماندار قزوین انجام شد بیان داشت: دانش‌‌آموزان تیم ملی المپیاد نجوم ایران در نهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک به مقام قهرمانی جهان دست یافتند.

وی افزود: در این مسابقات که از چهارم لغایت 13 مردادماه با شرکت 41 کشور جهان در شهر سیمارانگ اندونزی برگزار شد، دانش آموزان المپیادی ایران در 6 رشته مسابقات جهانی شرکت کردند که در تمامی رشته ها توانستند مدال افتخارکسب کنند بگونه ای که در تمامی رشته ها تک رقمی شدند
وی افزود: دانش آموزان المپیادی ایران در رشته های نجوم و فیزیک توانستند مقام اول دنیا را تصاحب کنند که افتخاری برای جمهوری اسلامی است.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه" دانش آموزان ایرانی در مجموع 12 مدال طلا ،نقره و برنز را در ایین دوره از مسابقات به خود اختصاص دادند" ادامه داد: هیچ دانش آموزی در این دوره از مسابقات بدون مدال به کشور برنگشت و این بهترین نتیجه در طول سالهای برگزاری المپیاد برای ایران می باشد که توفیق و افتخاری برای آموزش وپرورش محسوب می شود.
وی بیان داشت: سال گذشته دانش آموزان ایرانی در رشته ریاضی مقام 22 جهان را کسب کردند اما امسال با سعی و تلاش و عنایت خداوند توانستند مقام هفتم جهانی را از آن خود کنند.
فانی با اعلام اینکه" در رشته های زیست شناسی و شیمی نیز امسال توانستیم مقام پنجم جهان را کسب کنیم." تصریح کرد: امسال در تمامی رشته‌ها تک رقمی شدیم که این توفیقی برای آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به رای اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به ایشان بیان داشت: پیام رای اعتماد مجدد مجلس تکلیف مضاعفی را بر روی دوش وزیر در آموزش و پرورش گذاشت امیدواریم قدر فرصت را دانسته و در این دوره مسئولیت کاری انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام آمادگی برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در استان قزوین بیان داشت: آموزش و پرورش نسبت به شهید رجایی دین بزرگی دارد که در این راستا باید رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و بنده نیز در طول دوره های مدیریت و مسئولیت همواره خود را بعنوان شاگرد شهید رجایی معرفی کرده ام.
وی در پایان با تخصیص 5 میلیارد ریال برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان قزوین از سوی وزارتخانه موافقت کرد.دراین جلسه همچنین مقرر شد که مبلغ 2 میلیارد ریال از سوی مجمع نمایندگان استان به این پروژه اختصاص یابد.
گفتنی است وزیر آموزش و پرورش جهت شرکت در مراسم یادواره شهدای فرهنگی الموت در روستای خشکچال به استان قزوین سفر کرده اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =