مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از کاهش تصادفات در سطح این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمدرضا کهوری در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: بررسی ها و اطلاعات یک سال گذشته، نشان از کاهش تصادفات فوتی ، جرحی و خسارتی در سطح شهر بندرعباس دارد.

وی افزود: با توجه به تحلیل ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کارشناسان و متخصصین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس  مطابق با ضوابط و استانداردهای ایمنی ، بیشترین علت تصادفات شامل عدم توجه به جلو ،عدم رعایت حق تقدم و سرعت غیرمجاز هستند.

کهوری تصریح کرد: جدی نگرفتن مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران نیز از دیگر دلایلی است که منجر به تصادف می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس بالا بردن ضریب ایمنی و شناسایی نقاط حادثه خیز  را ازفعالیت های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: نقاط حادثه خیز در سطح شهر بندرعباس شناسایی شده و اصلاح هندسی آنها نیز صورت گرفته که با توجه به طرح های آرام سازی ترافیکی و ایمنی در رفع نقاط حادثه خیز ، همواره برای سال های آینده کاهش چشمگیری از تصادفات را شاهد خواهیم بود.

وی خاطر نشان كرد: در كنار ارتقاي سطح كيفي و رفع موانع فيزيكي در خیابان ها، ايجاد زمينه هاي ارتقاء فرهنگ ترافيكي در استفاده از وسايط نقليه نيز بر كاهش حوادث ناشي از رانندگي تاثير گذار است.

کهوری اضافه کرد: امیدواریم با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی بتوانیم  بستری مناسب برای توسعه‌ ایمنی در سطح شهر بندرعباس  ایجاد کنیم تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =