سفر خاکستر مارکز به سرزمین «عشق سال‌های وبا»

خاکستر نویسنده «صد سال تنهایی» به شهر کارتاخنای کلمبیا خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خاکستر نویسنده کلمبیایی برنده جایزه نوبل، گابریل گارسیا مارکز ماه دسامبر به شهر کارتاخنا رفته و به صورت دائمی در مرکز تاریخی شهر به نمایش گذاشته خواهد شد. کارتاخنا مکان بسیاری از داستان‌های معروف گارسیا مارکز از جمله «عشق سال‌های وبا» است.

گارسیا مارکز در سال 1948 به کارتاخنا آمد و در یک روزنامه محلی به نام «ال یونیورسال» مشغول به کار شد. او تا پایان عمرش خانه خود را در این شهر نگاه داشته و همواره برای بازدید از شهر به این خانه سفر می‌کرد. این نویسنده صاحب نام در آوریل 2014 در مکزیک درگذشت. او سال‌های زیادی از عمرش را در مکزیک زندگی کرده بود.

نویسنده «صد سال تنهایی» بنیادی برای آموزش و تربیت روزنامه‌نگاران آمریکای لاتین در کارتاخنا تاسیس کرده بود. مدیر این بنیاد با اشاره به اینکه مارکز و خانواده‌اش علیرغم این که سال‌های زیادی از عمرشان را خارج از کلمبیا زندگی کرده‌اند، همواره کلمبیایی باقی مانده‌اند، گفت : «: «کارتاخنا شهری است که مارکز در آن خانه‌اش را بنا کرد، تنها خانه‌ای که او در طول زندگی‌اش ساخته بود.» او ادامه داد : «اینجا جایی است که بسیاری از اعضای خانواده مارکز در آن زندگی کرده، و علاو ه بر آن  پدر و مادر مارکز نیز در آن آرمیده‌اند.»

منبع : بی‌بی‌سی / 12 اوت
57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =