۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

همیشه در میان آنهایی که دنبال رژیم غذایی بوده‌اند سر کاهش مصرف چربی یا غذاهای دارای کربوهیدرات بحث و جدل وجود داشته است.

تحقيق جديدي درباره مسئله جنجالي هميشه تغذيه نشان داده كه كاهش مصرف چربي‌ها بيشتر از كم كردن غذاهاي داراي كربوهيدارت (مانند نان، ماکارونی و سیب زمینی)باعث لاغري خواهد شد. موسسه ملي سلامت آمريكا در اين تحقيق از برنامه غذايي افراد تحت آزمايش استفاده كرده تا سرانجام به روشي علمي اين مسئله ثابت شود. با آزمايش روي 9 زن و 10 مرد كه 11 روز در مركزي زندگي كرده بودند مشخص شده كه مصرف غذای کم چرب بیشتر از غذای کم کربوهیدرات سبب کاهش میزان چربی های بدن شده بود. متخصصان تغذيه عقيده دارند كه مصرف کمتر کربوهیدرات ها سبب کاهش ترشح هورمون انسولین می شود که در نتیجه سبب کاهش ذخیره چربی ها خواهد شد. اين مسئله درست است و با كاهش مصرف كربوهيدارت بدن شما چربي از دست مي‌دهد اما اين مسئله به اندازه زماني كه ميزان غذاهاي چرب كاهش پيدا كند نخواهد بود.

در نهايت اما متخصصان توصيه كرده‌اند كه بهترين رژيم غذايي درست و علمي رژيمي است كه شما بتوانيد به آن پايبند باشيد و بعد از مدتي كوتاه رهايش نكنيد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    3 0
    با کاهش کربوهیدرات مصرفی، میزان گلیکوژن عضلات شما نیز کاهش میابد. از آنجا که گلیکوژن عضلانی همرا با آب فراوان در بدن ذخیره میگردد، بنابراین با کاهش مصرف کربوهیدرات شما کاهش وزنی محسوسی را در کوتاه مدت مشاهده خواهید کرد، در صورتی که این کاهش وزن مربرط به کاهش گلیکوژن عضلات و مقدار زیادی از آب بدن میباشد. میتوان نتیجه گرفت که کاهش مصرف کربوهیدات رابطه ی چندانی با کاهش چربی بدن ندارد.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    1 0
    نه بابا نمیدونستم
  • طالش A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    3 0
    سلام گزارش مفیدی بود امابایدترتیبی اتخاذشود که بشود این مطالب را پس ازمطالعه برای دیگران که مشکل دارند فورا ایمیل کرد .