امروز سالگرد به آتش کشیده شدن سینما رکس آبادان است. سینمایی که صدها نفر در آن هنگام دیدن فیلم «گوزن‌ها» زنده زنده سوختند و خاکستر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حالا در سالگرد این فاجعه، حمید فرخ‌نژاد بازیگر آبادانی سینمای ایرانی در یادداشتی برای این سینما و برای شهرش نوشته است.

او در این یادداشت که آن را در اختیار ایسنا قرار داده با الهام گرفتن از دیالوگ‌های فیلم «گوزن‌ها» همان فیلمی که در سینما رکس در حال نمایش بود، خطاب به شهرش نوشته است: 

«تو میدونی این کتاب چیه؟ یه نگا به خودت کردی؟ بابا دورو برتو یه نگاهی بکن....بخدا تو از همه‌ی ما آدم‌تر بودی نگات ارزش داشت بگو اسم اونی که تورو عملی کرده چیه؟ شیش دفه واسه خودت بگو، تو دلت بگو ببین دلت نمی‌خواد خونشو بریزی؟ تو میری به اون کسی که بدبختت کرده التماس می‌کنی گریه می‌کنی که بیشتر بدبختت کنه....د کجاس اون چاقوی دسته سفید خوش دست کار زنجونت؟

خدایش خیلی مردی ٬صدات در نمیاد ٬وقتی می‌بردی همه دورت بودن وقتی باختی همه تنهات گذاشتن ٬صدات در نیومد ٬هنوزم همینه سخاوتت رو شکر بابا٬ همه باغای اطراف رو با آب چاهت آباد کردن تو موندیو آب شور٬صدات در نمیاد.

رفیق قدیمیا سال به سال میان بغلت عکس یادگاری میندازن و یا علی مدد تا سال دیگه ٬غمشون نیس که چی می‌کشی و بچه‌هات چی سرشون میاد٬معرفتت رو شکر.

بخدا تو از همه‌ی ما آدم تر بودی٬چی شد که اینجوری شد ؟ولی خدا رو داری غمت نباشه نگات به اون باشه نه بنده‌های بی‌معرفت نارفیقش سرتو بگیر بالا تو هنوز مبصر همه‌ایی ٬ با معرفتی با حالی با مرامی هنوز "بریم" و "باوردت" (محله‌هایی در آبادان) میرزه به صدتا فرشته و نیاورون ٬سرتو بگیر بالا ٬همیشه هستی همیشه میمونی سینما رکست همیشه هست خودش نباشه داغش که هست!.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    9 102
    قرار نیست آقای فرخ نژاد به اهل محله های تهران توهین کنند و خبرآنلاین هم چاپ کند. اگر من نیاورانی به محلات آبادان توهین کنم خبرآنلاین چاپ می کند؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      53 6
      فازت چیه؟؟؟
    • f IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      55 3
      377 نفر سال 57 در چنین روزی زنده زنده سوختند اونوقت شما ...
    • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      43 10
      آخه نیاورانی دلمون پره.سینما آتش زدنش مال ماس،جنگش مال ماس،خرابی یعداز جنگش مال ماس،به محض اینکه یه درگیری تو منطقه پیش میاد افت زندگیش مال ماس،فقط هیچ چیش مال ماس ،همش مال مردم
    • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
      39 1
      چه توهینی کرد؟ گفت محله ها میارزه به نیاوران.شما هم بگو نیاوران هزار تا بریم میارزه.
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    64 0
    خداییش کی این سینما رو آتش زد؟ هزارجور حرف و حدیث داره.
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    11 6
    کوچه محله های همین نیاوران پر از اسم شهیده. کار نداشته باش یه عده تازه به دوران رسیداه آمدند و نیاوران نشین شدند و خواستن شاهانه زندگی کنن که بعضا از همه قومیت ها سهمی از این دگردیسی کثیف دارند اما بدان نیاوران برای خودش هم کمک مالی و هم جانی به انقلاب کرد باور نداری بیا یه چرخی توی شمرون بزن و اسم خانواده های شهیدش را در بیار پس اگه نویسنده متعهدی شعاری ننویس دوره هیجانی نویسی گذشته با این حرفها هم طبقات اجتماعی تعریف نمی شه چون دوره رده بندی های کاپیتالیستی و سوسیالیستی هم گذشته امروز ما در یک جامعه چند بعدی چند لایه قرار داریم نمی بینی هنر نقاشی مون هم سه بعدی شده اونوقت شما
    • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
      3 1
      ای خو همش شد سه بعدی
  • آبادانی A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    8 2
    آقایان نیاورونی چه توهینی به شما شده که اینجوری به پر قباتون بر میخوره ، باید از محله های شما تعریف می کرد که راضی می شدید احساس هر انسانی اینه که تو محله ای که بزرگ شده از همه دنیا براش عزیزتره .الان من بیش از 10 ساله که تهران زندگی می کنم ولی هیچ چیزی جای یک دقیقه از خاطرات آبادان رو برام پر نمی کنه افسوس آبادان . . .