۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
اقدامات مرمتی قلعه رودخان به انجام رسید

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از انجام اقدامات مرمتی در قلعه رودخان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛رضا علیزاده در تشریح این خبر قلعه رودخان را یکی از مهمترین سایت های تاریخی گیلان برشمرد و گفت : این قلعه یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی استان گیلان محسوب می شود و با توجه به موقعیت طبیعی و تاریخی تاکنون 634 /81 هزار نفر گردشگر تا کنون از آن بازدید نموده اند .

وی اذعان داشت: یکی از مهمترین دغدغه های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اقدامات مرمتی قلعه رودخان است که در سالجاری با تامین اعتبار 1300 میلیون ریال برخی برج های این قلعه مرمت شد .

علیزاده با تاکید بر موقعیت ویژه قلعه رودخان، این سایت تاریخی- طبیعی را یک پایگاه پژوهشی ملی دانست که با توجه به اهمیت و شرایطی که در حال حاضر برخوردار است در زمینه اعتبارات مرمتی و حفاظتی نیاز به حمایت ویژه ای دارد .

این مسئول بنای قلعه رودخان را مربوط به اوایل دوره اسلامی دانست که در تاریخ 1354 با شماره 1546در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و تنها یک جاذبه تاریخی نیست، بلکه تلفیقی از جاذبه های طبیعی و اکوتوریستی را به خود اختصاص داده است.

علیزاده در خصوص سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری قلعه رودخان بیان داشت : سطح این منطقه ملی است و پروژه های سرمایه گذاری که در حال حاضر در پایین دست این منطقه درحال اجراست متناسب با سطح انتظار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نمی باشد ؛ لذا سرمایه گذاری ها باید هدفمند تر و دقیق تر دنبال شود .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =