پشت دیوارهای تحریم چه می گذرد؟/ پیش بینی رشد اقتصادی امسال: نیم درصد؟

پس از توافق هسته ای امیدهای تازه ای برای سرازیرشدن درآمدهای ارزی به اقتصاد ایران در دل فعالان بخش خصوصی زنده شده است ولی حضور سرمایه گذاران خارجی تا چه اندازه در اقتصاد ایران جدی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماهنامه اقتصادی آینده نگر در شماره جدید خود به موضوع آینده اقتصاد ایران در دوران پساتحریم پرداخته است. در این شماره مجله اقتصاددانانی مانند موسی غنی نژاد به تحلیل فضای اقتصادی کشور در روزهایی پرداخته اند که خبری از تحریم ها نیست.

همچنین در این شماره مجله آینده نگر نظرسنجی در میان فعالان بخش خصوصی انجام شده است. این نظرسنجی تایید می کند 30 درصد فعالان اقتصادی کشور به انتظار تحقق رشد اقتصادی 3 تا 4 درصد برای سال جاری نشسته اند. براین اساس 40 درصد فعالان اقتصادی هم پیش بینی کرده اند که حداکثر رشد اقتصادی سال جاری بیش از نیم تا یک درصد نخواهد بود.

به باور اقتصاددانانی مانند جواد صالحی اصفهانی، حتی با سرازیر شدن دلارهای بلوکه شده نفتی به اقتصاد ایران بازهم معجزه ای رخ نمی دهد. صالحی اصفهانی در این شماره آینده نگر در کنار اقتصاددانانی مانند محمد طبیبیان، فرهاد نیلی، دینی ترکمانی، جعفرخیرخواهان، حسین راغفر و احمد حاتمی یزد به تحلیل فضای پیش روی اقتصاد کشور پرداخته اند.

همچنین فعالان بخش خصوصی مانند مسعود خوانساری، مهدی جهانگیری، حامد واحدی، پدرام سلطانی و محسن بهرامی ارض اقدس به بررسی شاخص ترین تحولات یک ماه گذشته اقتصاد ایران پرداخته اند.

نشریه آینده نگر توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تیراژ 15 هزار نسخه منتشر می شود.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =