بهزیستی استان زنجان با اجرای طرح یک وعده غذایی گرم در روستا مهدها به تغذیه و بهبود وضع غذایی کودکان3 تا 6 سال توجه دارد.

فرزانه عطائی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اعلام این خبر به خبرآنلاین گفت: شرط لازم جهت دستیابی به توانمندی های ذهنی و جسمی کودکان مراقبت تغذیه ای از آنان است. وی افزود: مراقبت تغذیه ای در کودکان به ارتقاء شاخص های رشد، دریافت غذای سالم و مغذی و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر می شود.
عطائی با اشاره به توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدهای تحت نظارت بهزیستی عنوان کرد: از اواسط مهرماه تا پایان سال تحصیلی و 5 روز در هر هفته یک وعده غذایی گرم بصورت رایگان بین کودکان روستا مهد توزیع می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را بهبود وضع تغذیه ای کودکان 3 تا 6 سال خانواده های نیازمند در مناطق محروم و روستایی عنوان نمود و اظهار داشت: تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان از طریق ارائه یک وعده غذایی گرم و افزایش آگاهی در زمینه آشنایی با گروههای غذایی، میان وعده غذایی از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.
عطائی بررسی وضعیت رشد کودکان 3 تا 6 سال روستا مهدها را بر اساس شاخص وزن برای سن کودکان و کم وزنی از مهمترین مواردی عنوان کرد که اجرای این طرح در دست اقدام دارد.
در ادامه داداشی کارشناس دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: گزارش های موجود حاکی از این است که سوء تغذیه به صورت کم وزنی، لاغری و کوتاه قدی در کودکان زیر6 سال و کمبود ریز مغذی ها در افراد جامعه بعنوان یک مشکل عمده مطرح است.
وی سوء تغذیه را با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمانی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی، کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش موارد ابتلاء و پوکی استخوان و نهایتاً با کاهش توانمندی های ذهنی و جسمی افراد همراه دانست.
به گفته این کارشناس، برای بهبود وضع تغذیه کودکان باید در زمینه 4 عامل اساسی شامل درآمد، دسترسی به غذا، فرهنگ تغذیه ای، دسترسی به خدمات بهداشتی و راهکارهای مختلف به طور هماهنگ عمل نمود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =