معاون سیاسی استاندار پس از افتتاح طرح آبرسانی به روستای قولنجی در مسجد این روستا حضور یافت و با مردم در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید در استان سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،وی در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: دولت تدبیر و امید عزم خود را برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم جزم نموده و مصمم به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

رادفر با بیان مشکلات دولت تدبیر و امید در ابتدای کار افزود: زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد کشور با مشکلات عدیده ای از جمله نرخ تورم 45 درصدی، رشد منفی اقتصادی و تحریم های مختلفی روبرو بود و در استان ما نیز دولت با یک بدهی 1700 میلیارد تومانی در خصوص پروژه های نیمه تمام رها شده مواجه بود.

وی ادامه داد: در این شرایط، دولت یازدهم تلاش و اراده کرد که موانع و مشکلات را از پیش رو بردارد و به وعده هایی که به مردم داده بود عمل کند؛ در همین راستا دولت مشکلات را اولویت بندی و برای رفع آنها تدابیر لازم را بکار گرفت.

معاون استاندار افزود: در اولین اقدام، دولت در عرصه سیاست خارجی بر اساس استراتژی ها و راهبردهای مقام معظم رهبری و رعایت خطوط قرمز، با قدرت های جهانی دیپلماسی فعالی را آغاز کرد و نهایتا توانست در خصوص مساله هسته ای، به یک توافق با دولتهای عضو 1+5 برسد.

رادفر اظهار داشت: نتیجه این توافق، به شکسته شدن ساختار تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی منجر شد و موجب شد کشورهای زیادی به تعامل و برقراری مراودات تجاری و اقتصادی با ایران راغب شوند و این دستاوردی است که با درایت های رهبر معظم انقلاب و تلاش و تدبیر رییس جمهور و تیم دیپلماسی کشورمان بدست آمده است.

معاون سیاسی استاندار همچنین در خصوص سیاست های داخلی دولت گفت: دولت در عرصه داخلی، یکی از اولین اقداماتش برنامه ریزی برای اتمام طرح های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی، بهبود وضعیت معیشت مردم، کاهش تورم و مثبت نمودن روند رشد اقتصادی بود که خوشبختانه در این عرصه ها نیز گام های خوبی برداشته شده اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

رادفر تصریح کرد: دستاوردهایی که در عرصه سیاست خارجی و داخلی حاصل شده، ناشی از سه عامل مهم راهبردهای مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و استقامت و پشتیبانی مردم است.

وی، اشتغالزایی و فعال کردن کارگاههای تولیدی را از دیگر برنامه های دولت در استان عنوان کرد و افزود: با برگزاری جلسات مستمر با واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، تلاش داریم موانع را رفع و این واحدها را به چرخه تولید و فعالیت بازگردانیم.

معاون استاندار همچنین به بحث دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، 26 پروژه در حال اجراست که پیشبرد این برنامه ها، نیازمند همراهی و مشارکت مردم بویژه جوامع محلی است.

فرماندار ارومیه و بخشدار انزل نیز در این مراسم نکاتی را در رابطه مسائل و مشکلات بخش انزل و برنامه های دولت برای رفع آنها بیان کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =