۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
گردشگری عرفانی برند شاهرود است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، از تدوین استانداردهای بوم گردی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،«مرتضی رحمانی موحد» در همایش توسعه گردشگری شاهرود گفت: این استانداردها در دو سال عمر دولت یازدهم و با هدف توسعه گردشگری بر اساس ظرفیت‌های بومی هر منطقه تدوین شده است.
وی یاد آور شد: بر این اساس، برای تبدیل اقامتگاه های محلی به بوم گردی، تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری کشور در دو سال عمر دولت تدبیر و امید جهش یافته است، ادامه داد: این توسعه به دلیل برندسازی مفاهیم و تلاش برای اجرایی شدن اهداف توسعه گردشگری در کشور بوده است.
رحمانی موحد ارزش گردش مالی گردشگری در جهان را هزار و 200 میلیارد دلار عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه گردشگری جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشورها دارد و توسعه پایدار، ارتقای توان تولید و تولید ثروت ملی کشورها در بطن گردشگری نهفته است.
وی شاخصه گردشگری شاهرود در استان سمنان را گردشگری عرفانی عنوان و بر استفاده از ظرفیت بومی این منطقه برای توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های بومی هر منطقه باید شاخصه آن منطقه برای توسعه گردشگری قرار گیرد.
همایش توسعه گردشگری شاهرود، با حضور کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود میامی در مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار و جمعی از مسوولان و چهره های فرهنگی شاهرود برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =