۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
"رازمینا" رونمایی شد

کتاب راز مینا با حضور دوستداران فرهنگ و ادب در موزه هنرهای معاصر اهواز رونمایی شد.

"رازمینا" رونمایی شد کتاب راز مینا با حضور دوستداران فرهنگ و ادب در موزه هنرهای معاصر اهواز رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز در این باره به خبرنگار خبرآنلاین گفت: همان‌طور که پیش از این نیز گفته بودیم در نظر داریم به‌صورت مدون، تألیفات نویسندگان بومی را به مرور در قالب برنامه‌های رونمایی به مخاطبان معرفی کنیم.

محمد جوروند افزود: این اداره اولین برنامه رونمایی را در نمایشگاه قران ماه رمضان با رونمایی از کتاب شعر دیوان عنگودی آغاز کرد و هم‌اکنون از کتاب «راز مینا» تألیف نویسنده خرمشهری هادی هیالی رونمایی کردیم.

جوروند یادآور شد: تمامی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری می‌توانند برای رونمایی از آثار خود همچون آثار موسیقی، تألیف کتاب و... با این اداره در تماس باشند.

وی همچنین در برنامه رونمایی این کتاب یادآور شد: همه فضاهای داستان های راز مینا بومی است. از شخصیت ها گرفته تا موقعیت و مکان ها، گویی از اندیمشک تا خرمشهر قدم به قدم اثر شهرها را در این داستان ها می بینیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز اظهار کرد: هیالی موضوعات خوبی برای داستان هایش انتخاب کرد. ایشان خیلی دیر اما طوفانی این حرکت را شروع کرد.

احمدی حیدری، منتقد ادبی که در برنامه رونمایی از این کتاب حضور داشت گفت: اهمیت قصه در ادیان قابل تامل است و هیچ دینی بدون قصه وجود ندارد.

حیدری افزود: در تمدن عربی شعر اهمیت داشت و قصه در حاشیه بود و اگر داستانی بود باز هم قهرماناش پادشاهان بودند.

این منتقد همچنین توضیح داد: ولی معادله به هم خورد و داستان واقعی متولد شد. حالا قهرمان‌ها از حاشیه جامعه هستند یا آدمهای کنار گذاشته شده. فراموش نشود که در منطقه ما هم داستان نیم قرن سابقه دارد و کسی نباید بگوید ما تازه کار هستیم.

هادی هیالی نویسنده کتاب رازمینا نیز در پایان جلسه رونمایی کتاب گفت: این کتاب حدود 12 سال پیش نوشته شده بود اما مجوز نشر به آن داده نمی شد.

هیالی افزود: البته کتاب های دیگری نیز نوشته بودم که آنها هم اجازه نشر نداشتند و در دولت جدید به مرور قرار است به چاپ برسند.

وی درباره داستان های کتاب راز مینا توضیح داد: این داستان ها همگی واقعی هستند و تنها نام برخی از افراد با اجازه آنها ذکر شده است. داستان های این کتاب حاصل رنج انسان هایی است که در ده های گذشته مجبور شدند خانه های خود را رها به شهرهای کجاور مهاجرت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، راز مینا عنوان مجموعه داستانی است که «هادی هیالی» نویسنده خرمشهری به زیر چاپ فرستاده و در اهواز با حضور کتاب دوستان و علاقه‌مندان شعر و رمان رونمایی شد.

راز مینا شامل ۹ داستان کوتاه است که به رویدادهای تاریخی و معاصر منطقه می‌پردازد و شخصیت‌های بومی در آن نقش دارند. این مجموعه داستان در ۱۲۰ صفحه توسط نشر شادگان به‌تازگی منتشر شده است. دامی برای عطوان، سفری کوتاه اما به یاد ماندنی، زمانی برای آبتنی، فصل تسویه حساب، اعترافی ساده، به خاطر یک‌مشت خارک، پرواز بر فراز شط، نهوه و راز مینا عنوان‌های فهرست این کتاب است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =