۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
یک چهارم طرح 550هزارهکتاری دردشت آزادگان

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت : 24در صد طرح کشاورزی 550هزارهکتاری در دشت آزادگان و هویزه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، ناصر صالحی نسب با اعلام این مطلب در نشست مطبوعاتی که بعداز ظهر امروز شنبه به مناسبت هفته دولت در سوسنگرد برگزار شد بااشاره به بیشترین پراکندگی طرح 550هزارهکتاری رهبری در دشت آزادگان گفت : 24در صد طرح کشاورزی 550هزارهکتاری در دشت آزادگان و هویزه قرار دارد یعنی چیزی در حدود یک چهارم و این میزان به لحاظ ریالی 1200 میلیارد تومان اعتبار را به منطقه سرریز می کند و ما این فرصت را غنیمت شمرده و از آن در جهت اشتغال جوانان این منطقه استفاده می کنیم و اجازه نمی دهیم به هیچ وجه خللی در کار به وجود آید کما اینکه هم اکنون طرح به خوبی در حال پیشرفت است.
صالحی نسب درادامه گفت : از زمانی که شرکت های بزرگ نفتی در منطقه دشت آزادگان حضور یافتند مسبب مشکلات وسیع محیط زیستی نیز شدند و ما در جهت گرفتن حق مردم از این حضور مشکل ساز دست به کار شدیم و حتی برای این منظور 9 وکیل مجرب گرفتیم . وی افزود : خوشبختانه پس از 18 ماه موفق شدیم سهم مردم دشت آزادگان و هویزه را تحت عنوان " در صد آلایندگی زیست محیطی " تامین کنیم و شرکت های درگیر این مبلغ را طی دوقسط پرداخت می کنند و هم اکنون قسط اول پرداخت شده است.
نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد :در چهار سال گذشته با پیگیری های انجام شده که جذب 50 میلیارد تومان از وزارت نفت تنها بخشی از آن بود توانستیم ساختمان نیمه کاره بیمارستان 128 تخت خوابی سوسنگرد که 21 سال رها شده بود را به مرحله بهره برداری نزدیک کنیم و در فاز نخست پنج بخش از آن به زودی افتتاح می شوند.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی درپایان با اشاره به ولایی بودن مردم خوزستان عنوان کرد : مردم خوزستان هیچ مشکلی با نظام ندارند و در مواقع حساس از امتحان های سخت همچون دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند ولی متاسفانه دیدگاه همه دولت ها نسبت به این استان تاثیر گذار در اقتصاد و فرهنگ کشور اصلا عادلانه نبوده است .
وی ادامه داد : استانی که 79 درصد ذخایر نفتی و 12 درصد منابع کشاورزی کشور را در اختیار دارد باید جزو اولویت های توسعه در کشور باشد که ما از این حیث خیلی عقب هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =