تسنیم نوشت: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: سرمایه در گردش کار در بخش سلامت کشور سالانه ۷۰هزار میلیارد تومان است.

رضا ملک‌زاده در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد اینوتک‌ سلامت که امروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار ‌داشت: ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ و صنعت ازجمله اقداماتی است که باید در راستای تحول علمی دانشگاه انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه اینوتک‌ سلامت در راستای تحول علمی دانشگاه گام برمی‌دارد، افزود: ارتباط بین دانش‌ و‌ فناوری در راستای پیشرفت ‌و‌ ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و توانمندی بیشتر بسیار موثر است.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه مبدا تحول و پیشرفت محسوب می‌شود، عنوان کرد: دانشگاه‌های مولد علم و فناوری به عنوان یکی از تجربیات خوب سبب پیشرفت آمریکا و اروپا شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه هاروارد به عنوان دانشگاه برتر در زمینه تولید علم از نظر فناوری در رده پنجم قرار دارد، گفت: دانشگاه استنفورد‌ به‌ عنوان دانشگاه برتر از نظر فناوری برای رفع کمبود تولید علم در کنار دانشگاه هاروارد قرار گرفته است.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه کشور ایران برای فناوری پیشرفته نیاز به دانشگاه‌ها و تولید علم دارد، عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر فناوری که در کشور ایران وجود دارد براساس تولید علم خارج از کشور است.

معاون تحقیقات و‌ فناوری وزارت بهداشت گفت: دانش در حال حاضر دلیل اصلی رشد و‌ توسعه در جوامع است و برای پیشرفت در حوزه فناوری باید از تمامی حوزه‌های دانش از جمله ریاضیات و علوم پایه بهره برد.

وی با بیان اینکه این علوم ریشه فناوری محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در واقع فناوری نه‌تنها ‌امری مستقل نیست بلکه باید همراه با آن پیش برود و شرکت‌های دانش بنیان باید براساس استاندارد‌های جهانی در دنیا گام بردارند.

ملک‌زاده بیان کرد: کمپانی مایکروسافت نمونه‌ای از یک ایده و اندیشه بود که توسط دو نفر به کار تبدیل شد و اکنون مدیریت در حوزه ارتباط میان دانشگاه و صنعت و فناوری در کشور ما مشکلاتی دارد.

وی فعالیت تیمی و گروهی در راستای تبدیل دانش به فناوری را راه حل برطرف کردن مشکلات در این حوزه دانست و گفت: دانشگاه نسل سوم ساختار متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها دارد بنابراین باید در جهت ایجاد این دانشگاه‌ها بیش از پیش گام برداشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =