سعید صادقی 25 پس از پایان جنگ تحمیلی هنوز هم به‌دنبال آدم‌هایی می‌گردد که روزی روزگاری در قاب دوربین او قرار گرفته‌اند و تصاویرشان به ثبت رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این عکاس که 8 سال از جنگ تحمیلی عکاسی کرده، حالا چند سالی هست که دغدغه‌اش یافتن آدم‌هایی است که در فاصله‌ی بین سال‌های 1359 تا 1367 از آن‌ها عکاسی کرده است.

او فاز نخست این پروژه با همکاری خبرآنلاین در سال 1392 اغاز کرد،  از آن زمان تا به امروز صادقی 26 رزمنده‌ی ان‌سال‌ها را در گوشه و کنار ایران پیدا کرده و دوباره از آن‌ها عکاسی کرده است.

حالا او با انتشار بخش دوم این عکس‌ها از مخاطبان و کسانی که این تصاویر را می‌بینند خواسته تا او را در یافتن این افراد یاری کنند.

او خطاب به کسانی که این تصاویر را می‌بینند نوشته:  «من با گذشت سال‌ها از پایان جنگ در جستجوی افرادی هستم که چهره‌‌ی آن‌ها را در زمان جنگ عکاسی کرده‌ام. آدم‌هایی که به یکی از دغدغه‌های خاطره انگیز درون ذهنم تبدیل شده‌اند. انسان‌هایی که با فوران احساساتشان، در دل طوفان‌ خشم انواع گلوله‌ها قلب من و دوربینم را می‌شکافند و به عکس‌هایم حیات می‌بخشیدند.

حالا، امروز در منظر نگاه نسل تازه، در دل غبارهای روزگار رفته، به دنبال همان افراد می‌گردم تا حال و روز امروزشان را ثبت کنم، تا باز هم من و دوربینم از نفس‌آن‌ها انرژی بگیریم. امیدوارم کسانی که این افراد را می‌شناسند و از حال و روزشان خبر یا سراغی دارند با دیدن این عکس‌ها مرا در یافتن آن‌ها یاری کنند.

کاربران خبرآنلاین می‌توانند مانند گذشته هر گونه اطلاعاتی(نام، شماره تماس یا آدرس) که از رزمنده‌های آن‌ سال‌ها دارند به صورت کامنت مطرح کنند.

چهار عکسی که می‎بینید آبان 1364 تهران در منطقه خانی آباد تهران از اعزام نیروها به مناطق عملیاتی گرفته‌ شده‌اند.

اعزام رزمنده‌ها به جبهه سال 1364 عکس سعید صادقی

اعزام رزمنده‌ها به جبهه سال 1364 عکس سعید صادقی

اعزام رزمنده‌ها به جبهه سال 1364 عکس سعید صادقی

اعزام رزمنده‌ها به جبهه سال 1364 عکس سعید صادقی

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    5 2
    اون که بیرون اتوبوس واستاده
    • سهیل مویدی A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      5 0
      عکس آخر...اون پسر بچه ای که تو پنجره آخر در گوشه پایین سمت راست دیده میشه بنده حقیر هستم.چه مردمون باصفا و درجه یکی بودیم اون وقتا
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    5 0
    پيشنهاد مي كنم كه به هر كدام از اين آدمهايي كه پيدا مي كنيد يك يادگاري مثل يك تابلو يا قاب يا كارت هديه بانكي يا وام بدهيد تا از تلاشهاي گذشته آنها تقدير شود. براي اينكار مي توانيد يك كمپين يا انجمن تشكيل دهيد يا مثل برنامه خندوانه يك اسپانسر بيابيد
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    6 0
    چقدر خوب بود بدون دغدغه موبایل و اینترنت و تلگرام و ... یادش بخیر روزهای سادگی
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
      2 0
      هنوز هم مي توان ساده زيست. همه چيز به خودمان بستگي دارد نه به ديگران
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    3 0
    واقعا چه کسانی در این جستجو شریف حرمت عکاس سالهای جنگ مورد توجه قرار می دهند در سرزمینی که بر قدرت چسبید ه هادر شهوت ثروت غرق می باشند انسان هایی که صادقانه جان برکف گذاشتند دیگر برای صاحبان قدرت ارزشی ندارند برای این قدرت چسبید ه ها انسان های زیر خاک فرو شد ه ها فقط اهمیت دارند. درود براین عکاس جستجو گر.جانباز نخاعی در عملیات بیت المقدس علی فلاح . دران روزگار فقط نوزده سال داشتم.
  • مارال 82 A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 0
    کار بسیار جالبی است . برای یادآوری حماسه سازان دفاع مقدس
  • بی نام US ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 2
    دوست دارم احساس امروز این نو جوانان را که ان روزها با شور اشتیاق این چنینی درچهر ه هایشان بر قاب عکس ها دیده می شود در این روزگار پس از سالهای جنگمی توان لمس کرد.. مادر شهید احسانی.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 1
    بدون شک عکاسان نزدیکترین به نفس های جنگ بودند که با ثبت لحظه ها اعتبار در هویت دفاع رابر قاب عکس ها نشانده اندبرای پوست اندازی وضعیت حال وایند ه مردم باید با حقایق جنگ مواجه شوند تا در مسیر درست حفظ سر زمین خویش قر ار گیرند.ودر بخش مهم هویت بخشی تصاویر عکس ها معیارها را زند ه میکند پس با تکیه بر واقعیت ها مبنای ارتباط ملی ودینی را با عکس های سالهای جنگ در قابلیت نگاه ها قرا دهید تا جایگا ه نفس پیوستگی ها را پیوند زد واین جستجوی عکاس یکی از این پیوند هاست. سمانه قاسمی.