۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

ایرنا نوشت: عربستان روز شنبه تایید کرد که دستکم 10 نظامی این کشور در حمله موشکی به پایگاه آنان در مرکز یمن کشته شده اند که به این ترتیب شمار کل تلفات نیروهای ائتلاف در این حمله به 60 تن افزایش یافت.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوزعربی به نقل از احمد عسیری مشاور وزیر جنگ عربستان، 10 نظامی این کشور در حمله روز جمعه نیروهای مقاومت یمن به پایگاه و انبار مهمات نیروهای ائتلاف در استان مارب کشته شدند.

امارات نیز پیش تر از کشته شدن دست کم 45 نفر از نیروهای نظامی این کشور و بحرین از کشته شدن 5 نظامی در همین حمله خبر داده بودند.
در حمله موشکی نیروهای ارتش یمن با کمک کمیته های مردمی به پایگاه نظامیان متجاوز عربستان، امارات و بحرین در منطقه «صافر» استان مارب٬ تعداد زیادی خودروی زرهی، هواپیما و بالگرد آپاچی این نیروها نیز منهدم شد.
یک مقام امنیتی ارتش یمن گفت: ارتش یمن با شلیک موشک بالستیک توشکا به یک پایگاه نظامی در منطقه صافر، انبارهای مهمات آن را به آتش کشید.
امارات با شرکت در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن به قدرت تلاش می کند.
ارتش یمن در بیانیه ای تاکید کرده که تمام توان رزمی خود برای نابودی متجاوزان به خاک این کشور را به کار خواهد بست.
عربستان به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن با چند کشور عربی و اسلامی به جز عمان ائتلافی تشکیل داد و از 6 فروردین حملات هوایی علیه یمن و زیرساخت های این کشور فقیر عربی را آغاز کرد.
تاکنون در نتیجه محاصره دریایی، زمینی و هوایی و حمله های نیروهای متجاوز ائتلاف، هزاران یمنی کشته یا زخمی شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =