مدیرکل تعاون،‌کارورفاه اجتماعی چهارمحال وبختیاری با اشاره به سهم 25درصدی اشتغال در بخش تعاون در استان گفت: ایجاد تعاونی ها به عنوان یکی از رکن های اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سیدعباس جزایری دراین جشنواره که با حضور مهندس سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری ،مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در استان ،مدیران ادارات و نهادهای دولتی ،مدیران ادارات شهرستانی و جمعی از مدیران تعاونی ها و تعاونگران استان چهارمحال و بختیاری در سالن اجتماعات اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری برگزارشد.افزود: هم اکنون بیش از چهارهزار شرکت تعاونی در استان تشکیل شده که 65درصد این تعاونی ها فعال هستند.
وی اظهارکرد:در حال حاضر 20درصد سهم اشتغال بخش تعاون در استان فراهم شده و امید است با تشکیل تعاونی ها جدید از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی این امر تا پایان برنامه محقق شود.
مهندس جزایری با بیان اینکه هم اکنون بیشترین میزان بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، افزود:هم اکنون بیش از18هزار نفر بیکار با مدرک لیسانس و بالاتر در استان بیکار هستند.


مدیرکل تعاون،کارو رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد 12 طرح تعاونی در بخش خدمات، کشاورزی و صنعت بطور متمرکز با حضور مهندس سلیمانی استاندار استان در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان افتتاح شد.

مهندس جزایری بیان کرد برای راه‌اندازی این شرکت‌های تعاونی بیش از 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که با افتتاح این تعداد طرح زمینه اشتغال 332 نفر را فراهم می‌شود.

گفتنی است که  باشگاه ورزشی بالاکلار، خدمات فضای سبز نقنه، سنجش سلامت کار، کلبه عکس رنگینان، شیشه دوجداره زمرد لردگان، مواد غذایی بهارنارنج سورشجان، یدک سازان کلار زاگرس باباحیدر، توشه سازان سلامت فارسان، پولک و نبات شهدنوش اردل، درب و پنجره پویا سازه میان‌کوه، کامیون‌داران خودراننده و کامیون ترابر فجر بن در این آئین افتتاح شد و در پایان جشنواره از 6تعاونی برترتجلیل بعمل آمد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =