۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
شناسنامه دارشدن  روستاهای خوزستان

به گزارش ایرنا : مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان از تنظیم شناسنامه روستاهای استان به عنوان سند توسعه و اطلاعاتی این مناطق خبر داد.

عبدالله حسینی شنبه در نشست هم اندیشی دهیاران روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان افزود:شناسنامه روستایی برای تمامی روستاهای استان تهیه شده و دربر گیرنده اطلاعات جامع در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی روستاهاست.
وی اظهار داشت:شناسنامه روستایی در برگیرنده اطلاعات مربوط به تاریخ، جغرافیا، اماکن خدماتی، سیاسی، امنیتی و بانک دانش آموختگان روستا است و از این طریق می توان بسترهای مناسب برای تصمیم گیری برای روستای استان خوزستان فراهم شود.
حسینی گفت: شناسنامه روستاهای استان خوزستان تا چهار ماه آینده تدوین می شود.
مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان بر تقویت جایگاه دهیاری ها در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در زمینه های اشتغال و عمران روستایی تاکید کرد و افزود:دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستاها 48 وظیفه قانونی برعهده دارند و جریان یا فردی نیز حق دخالت در امور آنها را ندارد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان مهم ترین اهداف تاسیس و راه اندازی تعاونی ها دهیاری ها را استفاده از مشارکت های اقتصادی برای سرمایه گذاری، افزایش اشتغال مولد و پایدار و ارتقاء سطح معیشت روستائیان دانست و افزود:از 54 شرکت تعاونی روستایی استان 46 مدیر عامل آن دهیار هستند که این روند باید اصلاح گردد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز در این جلسه گفت:تنها 15 درصد جمعیت شهرستان آبادان به دلیل برخی مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی، آب شرب بهداشتی و آب کشاورزی در روستاها ساکن هستند.
عزیزالله شهبازی ماندگاری در روستاها را سیاست دولت تدبیر و امید در منطقه عنوان کرد و افزود:برای این منظور برنامه ریزی راهبردی تهیه و سعی شده شرایط برای ماندگاری روستاها فراهم کنیم.
وی نوسازی ناوگان صید و صیادی و معرفی دو روستای بخش مرکزی و اروندکنار به عنوان روستاهای نمونه را از اقدامات صورت گرفته در شهرستان آبادان نام برد.
در این نشست تعدادی از دهیاران بخش مرکزی و اروندکنار، شوری آب کشاورزی، وجود حیوانات وحشی از جمله گراز و خرید تضمینی خرما را به عنوان مشکلات روستاهای خود عنوان کردند.
شهرستان آبادان دارای دو بخش مرکزی و اروندکنار با 79 روستا و سه شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =