یادمان شهید غلامرضا چاغروند مرمت و نوسازی شد

نوسازی، رنگ‌آمیزی و مرمت ماکت و سردیس امیر سرلشکر خلبان شهید غلامرضا چاغروند با حضور خانواده معظم این شهید گرانقدر و جمعی از مسئولان انجام شد

نوسازي و مرمت ماکت امير سرلشکر خلبان شهيد غلامرضا چاغروند با حضور خانواده معظم اين شهيد گرانقدر و جمعي از مسئولان حضور مديرکل بنياد شهيد لرستان، مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس لرستان، مديرعامل آتش‌نشاني لرستان، شهردار منطقه يک، رئيس و معاون کانون بازنشستگان ارتش و معاون بازسازي منطقه يک خرم‌آباد از جمله انجام شد.
سهيلا چاغروند، خواهر شهيد غلامرضا چاغروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم از خرم‌آباد، اظهار داشت: از سال 1385 تاکنون، پيگير نصب يادماني براي برادر شهيدم بودم که با پيگيري‌هاي شخصي و کمک‌هاي مسئولان کشوري و لشکري در شش سال گذشته، اين امر محقق شد تا ياد و خاطره اين شهيد گرانقدر براي نسل‌هاي سوم و چهارم انقلاب زنده بماند.
وي با بيان اينکه شهيد چاغروند 30 سال در استان لرستان غريب بوده است، افزود: در تاريخ 12 مهرماه 1359، شهيد چاغروند در حين انجام مأموريت خود به سمت استان ايلام حرکت مي‌کرد که در ميانه راه، نيروهاي بعثي بالگرد شهيد را مورد اصابت قرار داده که پس فرود اجباري بالگرد، وي را اسير کردند.
چاغروند عنوان کرد: در زمان اسارت شهيد چاغروند، يک افسرعراقي بنام «البهدري» وي را مجبور مي‌کنند که به امام خميني(ره) اهانت کند، اما او نمي‌پذيرد، به همين دليل با سرنيزه چند ضربه به بدن وي مي‌زنند و سرش را همانند سرور شهيدان از تنش جدا مي‌کنند.
وي تصريح کرد: نيروهاي عراقي اجازه دفن پيکر شهيد چاغروند را به اهالي روستا ندادند تا اينکه يک پيرمرد عرب‌زبان ايراني که ساکن روستاي جليزي است، پس از 2 شبانه‌روز به دور از چشم دشمن، پيکر شهيد چاغروند را به خاک مي‌سپارد.
خواهر شهيد چاغروند خاطرنشان کرد: شهيد چاغروند سه سال و شش ماه گمنام بود که پيکر اين شهيد از روي دندان‌ها و لباسش شناسايي شد و به خانواده چشم به راهش تحويل داده شد، شهيد چاغروند در حالي به اسارت دشمن درآمد که سه ماه از دوران تأهل و تشکيل خانواده وي مي‌گذشت و فرزندي نداشت و تنها يادگاري که از اين شهيد به جاي مانده، کلاه خلباني اوست که همراه با جنازه وي دفن شده بود.
وي بيان کرد: با همکاري شهرداري مرکزي و منطقه يک خرم‌آباد، ميدان و بولواري بنام شهيد چاغروند احداث و نامگذاري شد و امروز که شش سال از احداث اين ماکت و سرديس مي‌گذرد، به مرمت و بازسازي آن پرداخته شده است.
چاغروند بيان کرد: 2 سال گذشته، مراد روشني که مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام بود، اقدام به تهيه مستندي در رابطه با زندگي و نحوه شهادت غلامرضا چاغروند کرده بود و اين مستند را در قالب پنج هزار سي دي منتشر کرد که در رسانه‌هاي متعددي نيز منتشر شد که از ايشان تشکر و قدرداني مي‌کنيم.
به گزارش موج ، ماکت شهيد غلامرضا چاغروند که در ورودي کرمانشاه به خرم‌آباد، نصب شده، توسط خواهر شهيد، بنياد شهيد مرکزي تهران و امير ياري، فرمانده هوانيروز تهيه شده و سرديس شهيد نيز با پيگيري خواهر شهيد و توسط سردار باقرزاده، مسئول سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس کشور ساخته شده است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =