دبیر جشنواره «سومین جشنواره اختراعات رویش دماوند» از برگزاری این جشنواره با شرکت 5 استان در روزهای 22 و 23 مهرماه 94 به میزبانی بنیاد نخبگان استان مازندران خبر داد.

مهندس محمد حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران با اشاره به برگزاری «سومین جشنواره اختراعات رویش دماوند» گفت: این جشنواره به میزبانی مازندران با حضور مخترعان کشوری بویژه استانهای گیلان، گلستان، مازندران و سمنان و قزوین در روزهای 22 و 23 مهرماه برگزار می‌شود.
وی افزود: ثبت نام از مخترعان برای شرکت در این جشنواره از 3 شهریور آغاز شده و تا 3 مهرماه ادامه خواهد داشت.
دبیر جشنواره «سومین جشنواره اختراعات رویش دماوند» با بیان اینکه مخترعان می¬توانند با شرکت در این جشنواره، اختراع خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند، تصریح کرد: این جشنواره با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزش جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل حرکت آنها به¬ منظور رسیدن به محصول دانش¬بنیان، برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره دارای دو بخش است که بخش اول آن تجاری سازی‌های اختراعات سطح 3 بنیاد ملی نخبگان سالهای گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان و... است و بخش دوم داوری طرح‌ها است که توسط داوران برجسته استانی و کشوری مورد ارزیابی قرار گرفته و اختراعاتی که در جشنواره به تایید هیات داوران برسند، از تسهیلات سطح 3 بنیاد ملی نخبگان و کمک هزینه اعتباری تجاری سازی بهره مند می‌شوند.
حبیبی اظهار کرد: طرح‌هایی که از تسهیلات سطح 3 برخوردار می‌شوند می‌توانند از یک جایزه نقدی در زمان برگزاری جشنواره و از اعتبارات پژوهشی تجاری سازی طرح برخوردار شوند.
وی ادامه داد: در این جشنواره مخترعانی که از سال 91 به بعد دارای طرح و ایده ثبت شده از سوی اداره کل ثبت مالکیت صنعتی زیر مجموعه ثبت اسناد و املاک قوه قضایه دارند، می‌توانند شرکت کنند.
دبیر «سومین جشنواره اختراعات رویش دماوند» گفت: تاکنون بیش از 60 مخترع برای حضور در این جشنواره از طریق سامانه بنیاد ملی نخبگان ثبت نام نمودند.

برای طی مسیر توانمندسازی بهره¬مند خواهند شد.
وی با اعلام این که تاکنون ده ها مخترع در حوزه های تخصصی گوناگون از سراسر کشور برای حضور در این رقابت ملی اعلام آمادگی نموده اند، خبر داد : این جشنواره بصورت کشوری و با حضور مخترعین استان های گیلان، گلستان، سمنان و قزوین بطور ویژه برگزار خواهد شد
. شرکت کنندگان می توانند از طریق سامانه www.mazandaran.bmn.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =