تامین انرژی قطارهای برقی آلمان با انرژی باد

مهر نوشت: انرژی مورد نیاز قطارهای برقی آلمان تا سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق نیروگاه های بادی تامین خواهد شد.

 در سال های اخیر، محققان به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ساخت وسایل مختلف روی آورده اند. در همین راستا و جهت استفاده بهینه از مصرف انرژی، راه آهن آلمان اعلام کرد، قطارهای برقی این کشور تا سال ۲۰۱۸ میلادی انرژی الکتریکی خود را از طریق نیروگاه های بادی تامین خواهند کرد.

آلمانی ها در سه سال آینده به تدریج نیاز خود به انرژی الکتریکی تامین شده از سایر منابع را کاهش داده به طوری که این میزان به صفر رسیده و قطارهای برقی تمامی نیروی مورد نیاز خود برای حرکت را از نیروگاه های بادی تامین می کنند.

هلند، یکی از کشورهایی است که چنین پروژه ای را آغاز کرده است. بیش از ۵۰ درصد انرژی الکتریکی مورد نیاز قطارهای برقی هلندی از انرژی بادی تامین می شوند. کمپانی Enco در روتردام هلند اجرای این طرح را برعهده داشته است. اکنون فعالیت های این کمپانی برای انجام چنین پروژه ای در آلمان آغاز شده است.

گزارشات منتشر شده نشان می دهد، در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ۷۰ ، ۹۵ و ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز قطارهای آلمانی از نیروگاه های بادی تامین می شود. قطارهای برقی روزانه در حدود ۱.۲ میلیون مسافر را در آلمان جابه جا می کنند. نیمی از نیروی بادی مورد نیاز این پروژه از نیروگاه های آلمانی و نیمی دیگر نیز از نیروگاه های موجود در کشورهای اسکاندیناوی و بلژیک تامین خواهد شد.

راه آهن آلمان تا سال ۲۰۱۸ میلادی تمامی انرژی مورد نیاز خطوط راه آهن خود را از انرژی بادی تامین خواهد کرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    6 0
    آلمانها اگه نفت داشتند چی کار میکردند؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 1
    این داستان هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم این اقدام آلمان ستودنی است اما در مبحث گرمایش جهانی موضوع مهم چیز دیگری است گاز کربنی که در قاره دیگری تولید می شود تقریبا به همان اندازه گاز کربنی که در آلمان تولید می شود در گرمایش جهانی موثر است مثلا در مورد موتورهایی که با سوختهای فسیلی کار می کنند کشورهایی همانند آلمان حاضر نیستند تکنولوژی ساخت ماشن با مصرف چهار یا پنج لیتر را به کشوری مانند ایران بفروشند بلکه ماشین آماده را با قیمت خیلی بالا به ما می فروشند یا مثلا در مورد قطار برقی که قرار بود شرکتهای آلمانی در ایران بین تهران و مشهد و اصفهان احداث کند و کلی در مصرف بنزین صرفه جویی کنند را در دقیقه نود کنسل کرد پس اگر واقعا می خواهند باید به کشورهایی همانند ایران کمک کنند.