مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از حضور 210 سازمان مردم نهاد در چهارمین نشست منطقه ای و کارگاه آموزشی تخصصی سازمانهای مردم نهاد استانهای غرب کشور به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

شریفه حق شناس روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه این نشست که با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد افزود: در این کارگاهها 10 سمن در هفت کارگاه آموزش خواهند دید.

وی اظهار کرد: نخستین مدرسه خیریه قاجار توسط بانوان در دوره قاجار آغاز شد و اکنون سهم زنان در مشارکتهای اجتماعی و توسعه امور در دولت اصلاحات بیشتر دیده می شود.

حق شناس تصریح کرد: نقش سازمانهای مردم نهاد در ‍توسعه کشور ضرورتی آشکار است و این نقش در توسعه کمی و کیفی دولت یازدهم به خوبی دیده می شود.

به گفته این مسوول، استانداری کرمانشاه از توان علمی و ظرفیتهای سازمانهای مردم نهاد حمایت می کند و این سازمانها می توانند بازویی قدرتمند برای پبیشبرد امور دولتی و خصوصی تلقی شوند.

رویکرد دولت تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید رویکرد اصلی که همه موظف به پیگیری آن هستیم تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی است.

امیر شاه آبادی  اظهار کرد: دولت به خوبی می داند در سالهای اخیر کشور چه ضربه های جبران ناپذیری از تصمیم های فردی دیده، لذا اگر قرار است کار مثبت و موثری صورت گیرد باید با استفاده از خرد جمعی باشد.

شاه آبادی گفت: راه استفاده از خرد جمعی، توسعه مدنی و مشارکت جویی با ایجاد تشکل های مردم نهاد است.

وی گفت: این دولت بطور جد توسعه تشکل های مردم نهاد را در دستور کار قرار داده و باید برای ایجاد این تشکل ها فرهنگ سازی کنیم و این تشکل ها را بر اساس نیاز جامعه ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: تشکل های مردمی باید به منافع ملی کشور توجه کرده و هدفشان ایجاد قدرت برای نظام باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت در احزاب و تشکل های سیاسی هم هزینه دارد و هم برای همه جذاب نیست، گفت: باید از سطح کانون های صنفی و تشکل های غیردولتی زمینه برای حضور نیروهای خاص در عرصه سیاسی فراهم شود.

شاه آبادی در ادامه با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، گفت: باید به نقش این قشر اهمیت دهیم و اجازه دهیم نقش خود را ایفاء کنند.

وی افزود: باید از درون خانواده ها احترام به جایگاه زنان آغاز شود و به کل جامعه تسری یابد.

نشست منطقه ای تشکل های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده با حضور 210 تشکل از استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و همدان در کرمانشاه در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا-ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =