امام جمعه موقت بندرعباس گفت: برخی می خواهند چهره ابلیس گونه آمریکا را همچون فرشته نجات نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه وضعیت آب در استان هرمزگان مناسب نیست، عنوان کرد: سفره های آب زیر زمینی در هرمزگان نیز خشک شده و مردم باید نسبت به مصرف آب توجه ویژه ای داشته و صرفه جویی را در اولویت قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده اشاره کرد و افزود: ازدواج جامعه را در مقابل تهدیدات اجتماعی حفظ می کند و از آلوده شدن جوانان به گناه جلوگیری خواهد کرد و باید با الگو قرار دادن ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) فرهنگ ازدواج ساده را در جامعه ترویج کنیم که دستگاه های فرهنگی باید به این موضوع بپردازند.

امام جمعه موقت بندرعباس همچنین 30 ذی القعده سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و به برخی دیگر از مناسبت های ماه شهریور از جمله سالروز شهادت آیت الله مدنی، شهادت آیت الله قدوسی، قیام 17 شهریور و 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و گفت: آیت الله مدنی که رفتار و سخنانشان پند آموز و درس بود توسط منافقین دشمن اسلام به شهادت رسیدند و دستگاه های فرهنگی باید رویدادهای مهم این ماه را برای مردم یادآوری کنند.

حجت الاسلام فروزان نژاد خاطرنشان کرد: حوادث 17 شهریور سال 57 نیز باید برای نسل جوان مطرح و به درستی بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و افتتاح 17 مسجد در هرمزگان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و بیان داشت: این کار به همت آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه بندرعباس اضافه کرد: مساجد باید دارای امام جماعت و خانه عالم باشند و برگزاری نماز جماعت صبح در مساجد نیز باید احیا شود.

حجت الاسلام فروزان نژاد در ادامه به اقدام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در لقب دادن شیطان بزرگ به آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر مردم ایران، آمریکا هنوز شیطان بزرگ است اما برخی می خواهند چهره ابلیس گونه آمریکا را همچون فرشته نجات نشان دهند و باید در مقابل توطئه دشمنان و شیطان بزرگ هوشیار باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =