افزایش تلفات حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام/ یک زائر ایرانی هم کشته شد/ وضعیت قرمز در بیمارستان‌های مکه

منابع خبری عربی اعلام کرده اند تعداد کشته های حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام به ۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ همچنین تعداد مصدومان هم افزایش یافته و به ۱۸۴ هم نفر رسیده است. پیش از این گفته شده بود ۶۵ زائر کشته و ۱۵۴ نفر مصدوم شده اند. یک زائر ایرانی هم در میان کشته شده هاست.

ایسنا به نقل از العربیه نوشت: بر اثر شدت وزش طوفان یک جرثقیل به داخل مسجدالحرام در مکه مکرمه سقوط کرد.

بارش شدید باران عصر امروز (جمعه) موجب جاری شدن سیل در خیابان‌های مکه شد. شدت بارش باران که با وزش شدید طوفان همراه بود، شکسته شدن چندین اصله درخت در خیابان‌های مکه را در پی داشت.

سقوط یک جرثقیل در سمت شرق مسجدالاحرام یعنی قسمت مسعی رخ داده است که بر اساس گزارش شبکه سی ان ان تا کنون 87 کشته برجا گذاشته است.

تایید مرگ یک زائر ایرانی

رییس سازمان حج و زیارت ایران نیز مرگ یک زائر ایرانی را در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تأیید کرد.

سعید اوحدی با إبراز تاسف نسبت به درگذشت این زائر ایرانی درباره هویت وی به خبرنگار ایسنا گفت : سیف الله اسدی زائر ٥٣ ساله از همدان در حادثه سقوط جرثقیل جان خود را از دست داد که خبر درگذشت ایشان به خانواده اش اطلاع داده شده است.

او با بیان اینکه حال عمومی زائران مجروح شده نیز خوب گزارش شده است، افزود: تعدادی از ١٢ زائری که در بیمارستان حج بودند، ترخیص شدند و مداوای زائرای که در بیمارستان نور مکه هستند نیز ادامه دارد.

به گفته اوحدی، شکستگی بیشترین عامل مجروحیت زائران ایرانی بوده که درحال مداوا هستند.

رییس سازمان حج و زیارت شرایط مسجدالحرام و شهر مکه را در حال حاضر عادی اعلام کرد و افزود: درهای مسجدالحرام به روی زائران باز شده و زائران هم اکنون در حال زیارت خانه کعبه هستند.

تماس وزیر بهداشت با هیات پزشکی حج

درپی وقوع طوفان در مکه مکرمه و سقوط یک دستگاه بالابر در مسجدالحرام، وزیر بهداشت ایران طی تماسی با هیات پزشکی حج امسال، جویای احوال زائران ایرانی شد.

دکتر عباس زارع نژاد، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره گفت: با توجه به زخمی شدن 22 زائر ایرانی در پی وقوع سیل امروز در مکه، وزیر بهداشت همچنان در تماس با مسوولان هیات پزشکی ایران در عربستان، پیگیر احوال زائران ایرانی است.

وی گفت:بر اساس پیگیرهای انجام شده، حال عمومی مصدومان ایرانی خوب است و همچنین وزارت بهداشت جهت اعزام پزشک و ارسال اقلام دارویی و پزشکی جهت ارایه خدمات لازم به مصدومان اعلام آمادگی کرده است.

زارع نژاد افزود: همچنین بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایرانی مستقر در مکه مکرمه، زمان بروز طوفان و سیل، تیمهای درمانی ایران به بیمارستانهای مکه اعزام شدند تا در صورت مراجعه مجروحان و مصدومان، آمادگی خدمت رسانی از سوی تیم پزشکی ایران وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز وضعیت تحت کنترل است.

وی گفت: در مجموع بنابر اعلام مسوولان هیات پزشکی ایران در مکه، اقدامات درمانی لازم مربوط به 22 زخمی ایرانی انجام شده است و حال مابقی زائران خوب است.

وضعیت قرمز در بیمارستان های مکه

بر اساس گزارش شبکه العالم روزنامه "عکاظ" تأکید کرده است که بیمارستانها و بخش بهداشت و درمان مکه با اعلام وضعیت قرمز به آماده باش کامل درآمده اند.

مدیر هلال احمر منطقه مکه مکرمه نیز اعلام کرد 39 خودروی آمبولانس برای انتقال آسیب دیدگان به مراکز درمانی ارسال شده است و تیم های امداد رسانی در داخل حرم در حال انتقال مصدومان و تلاش برای مداوای آنها هستند.

مسؤولان سعودی از تشکیل کمیته هایی برای تحقیق درباره این حادثه خبر داده اند.

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران هم در این باره نوشت:  ساعت 23 روز جمعه رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بر اساس آخرین آماری که از همه بیمارستان های مکه گرفته شده است متاسفانه یک تن از زائران ایرانی به نام "سیف الله اسدی" بر اثر این حادثه کشته شده و تعداد مصدومین ایرانی نیز به 20نفر افزایش یافته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    خدا رحمتش کنه و به خانواده اش صبر بده.
  • بی نام RO ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    ازبس ال سعود جنايت كردن اينم نشانه قهر خدا
    • حسین IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      138 3
      این چه حرفی هست شاید از زائران هم وطن هم باشه تو جمعشون.
    • بی نام RO ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      59 8
      آل سعود جنایت کرده زایر ایرانی تاوان می ده؟
    • عباس IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      3 0
      حسین آقا این هموطنان مابجای رفتن به خانه خدادروضعیتی که مسلمانان سوریه،عراق،یمن و...نان وآب برای خوردن وسرپناهی برای زندگی وامنیت فکری وجانی ندارنددرفکرخودشان واعمال مذهبی خودشان بوده انددرحالی که کودکان،زنان،افرادمسن ودرکل مسلمین درسرزمینهای اسلامی وجهان تحت شکنجه وآزار وقتل وکشت وکشتارقراردارند.سعدی نامدارمی فرمایدتوکزمحنت دیگران بیغمی،نشایدکه نامت نهندآدمی.این عزیزان که مابه هیجوجه راضی به ذره ای ناراحتی برایشان نیستیم وانشالله خدواندسلامتی بهشان عطا فرماید میلیونهاتومان پولی را که میتواندبرای نجات مسلمین ازجنگ وخونریزی صرف شودبه جیب آل سعود می ریزند تا موشک وبمب شودوبرسر مسلمانان در عراق وسوریه ویمن و...منفجرشود وخانه هایشان را برسرشان آوار کند.بنظرم این حادثه هشدار وغضب خداوند بود.
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    57 22
    خدایش بیامرزد
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    20 82
    شاید کار داعش باشه.
  • محمد A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    78 17
    خداهمه درگذشتگان این حادثه راغریق رحمت واسعه خویش گرداندوبه بازماندگانشان صبروشکیبایی عطاکند
  • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    خدابیامرزش خداوند حجش راقبول کرده وسعادتمندترین مردم ایران بوده که درچنین جای مقدسی به لقاالله پیوسته خداعاقبت همه راختم به خیرفرماید
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    37 8
    خداصبرشون بده
  • ara A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    22 71
    این هم از اصول مهندسی اعراب .............. آخه مگه جون این آدما مفت هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • جواد IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      7 1
      طوفان خدا اعراب و غیر اعراب مگ میشناسه ؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    13 86
    همش زير سر ال سعوده
  • نادینلوئی A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    1 0
    خرافه گرایی از روی قضاوت کردن از ظاهر هر چیز بده مرگ یه نعمته ولی مرگ در خانه ی خدا هم دلیل سعادت و شقاوت نمی شه همه چی رو با خط کش خدتون اندازه گیری نکنید پشت پرده هزاران راز وجود دارد الاعمال و بالنیات به درون خودتان رجوع کنید و به کلیات خودتان ببینید در کل شما آدم خوب و و خوش نیتی هستید یا نه؟ خدایا ما را عاقبت بخیر کن
  • mo IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    10 41
    خوش بسعادتش سعادت میخواد تو اون سر زمین اونم تو ایام حج دفن بشی
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      27 2
      خوبه هر سال افرادی که خواهان چنین سعادتی هستند برن اونجا و با جرثقیل لهشون کنن هموطنی دور از وطن به خاطر حادثه ای تلخ مرحوم شدن خانوادش دسترسی ندارن به ایشون عده ای چشم انتظار ایشون بودن این چه تعبیر سخیفیه آخه
  • حمید IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    7 18
    بنظر من کار اسرائیل بوده می خواسته انتقام 11 سپتامبر را از مسلمانان بگیرد دیروز 11 سپتامبر بود
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    10 19
    من فکر کنم این اتفاق هم زیر سر آمریکاست.
  • بی نام RO ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا تمام رفتگان را رحمت کنه و به مجروحین شفا عنایت نماید.
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    2 1
    عربستان متجاوز
  • الناز A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    2 0
    هههههههه عندی بوده