جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی به چند سوال کاربران خبرآنلاین درباره سربازی پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی به چند سوال کاربران خبرگزاری پاسخ داد.
یکی از کاربران پرسیده بود که آیا افراد تحت پوشش ارگان های حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، مشمول تخفیف در جریمه سربازی هستند یا نه؟


او گفته بود: قبلا به ما گفته بودند که کسانی که تحت حمایت ارگان های حمایتی هستند از 50 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد و ما روی همان حساب ثبت نام کردیم . اما الان که برایمان پیامک امده و مراجعه می کنیم، به ما می گویند باید طبق قانون مثل بقیه پول واریز کنید و برای من جریمه 22 میلیون تومانی تعیین شده است. لطفا از مسئولان سازمان نظام وظیفه عمومی بپرسید تکلیف ما چیست؟ آیا تخفیفی برایمان منظور خواهد شد؟


سردار کریمی در این باره به خبرآنلاین گفت: از ابتدای ثبت نام مشمولان جریمه غیبت سربازی چنین قراری نداشتیم و هیچ وقت در اخبار چنین چیزی منتشر نشده. در نتیجه این افراد هم مانند سایرین باید جریمه ی کامل تعیین شده بسته به مدرک تحصیلی و شرایطشان را بپردازند.


سوال دوم درباره پذیرش سرباز محقق در دانشگاه های علوم پزشکی است. یکی از کاربران پرسیده: چند وقت پیش خبری منتشر شد که سرباز امریه به عنوان محقق در دانشگاه های علوم پزشکی کشور پذیرفته شده. شرایط پذیرفته شدن از این طریق چیست؟
جانشین رییس سازمان نظام وظیفه عمومی از قطعی نبودن این طرح خبر داد و گفت که هنوز تصمیم قطعی برای پذیرش چنین سربازهایی گرفته نشده است.


چند روز پیش قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از پذیرش اولین سرباز محقق در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داده بود.

 

سردار کریمی همچنین در پاسخ به این سوال که دور دوم ثبت نام برای غایبان سربازی چه زمانی آغاز می شود هم گفت که تصمیم گیری برای این مورد بعد از تعیین تکلیف نهایی برای همگی آن ها که در دور اول ثبت نام کرده اند انجام می شود.
45304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =