محمدباقر مقدسی، مدیرعامل ستاد دیه استان البرز با اشاره به اینکه با تلاش ۳ ساله ستاد دیه استان البرز، مددجوی مرد ۷۴ ساله با ۱۴ شاکی و بدهی بیش از 3 میلیارد ریال، بعد از تحمل ۹ سال زندان آزاد شد. گفت: با دعوت از شاکیان پرونده به ستاد دیه استان و جلب گذشت آنان و پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، این مددجوی کهنسال از ندامتگاه آزاد شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری دادگستری کل استان البرز،محمد باقر مقدسی با بیان اینکه مددجوی فوق بازنشسته بوده، تصریح کرد: این فرد با سرمایه گذاری در یک پروژه، بدلیل نوسان قیمت در بازار و عدم توانایی در انجام تعهدات خود، با بدهکاری مواجه می‌شود و در نتیجه کل سرمایه خود و حتی خانه مسکونی‌اش را از دست می‌دهد.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در ادامه گفت: پس از شکایت طلبکاران، وی در سال۸۵ روانه زندان می‌شود که بعد از تأسیس ستاد دیه در استان البرز در نیمه دوم سال ۹۰ ، پرونده مددجود تشکیل و از همان زمان پیگیری‌های مستمر، منجر به جلب همکاری 14 نفر از شاکیان پرونده و در نهایت آزادی مددجو بعد از 9 سال از زندان می شود.
آزادی ۱۰۰ مددجو در ۵ ماهه سال ۹۴
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در ادامه با ارائه آمار عملکرد ستاد دیه استان البرز در پنج‌ماهه گذشته سال جاری ، به آزادی 100مددجو در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد شش نفر خانم بوده‌اند. همچنین ۵۴ درصد از آزادشدگان مالی، ۳۵ درصد مهریه، ۱۱ درصد دیه بوده‌اند که در کل با بدهی بیش از 127 میلیارد ریال محکوم و زندانی ‌شده‌ بودند.
مقدسی میزان گذشت شاکیان، از کل بدهی مذکور را یک‌سوم اعلام و خاطرنشان کرد: مابقی این بدهی‌ها عمدتا با کمک خیرین، تسهیلات بانکی، صندوق خسارت دولت و ستاد دیه کشور و تقبل از سوی مددجویان به‌عنوان آورده، تامین شده است.
مقدسی درپایان با قدردانی از شاکیانی که با همکاری خداپسندانه خود، رضایت و گذشت می‌کنند، از آنان نیز به‌عنوان حامیان و نیکوکاران ستاد مردمی امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد، یادکرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =