پاکستانی‌ها در حال ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان هستند

ایسنا نوشت: بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان با همکاری دو کشور چین و پاکستان در شهر پنجاب در حال ساخت است. این نیروگاه که اولین مزرعه خورشیدی ساخته شده در پاکستان است در فاز اول با 400 هزار پانل خورشیدی قابلیت تولید 100 مگاوات انرژی الکتریکی را دارد.

پارک انرژی خورشیدی قائد اعظم (QUASP) که در زمینی به مساحت 500 هکتار در منطقه‌ای از صحرای پنجاب بنا شده، طی مدت سه ماه توسط شرکت چینی سینجیان سونایسیس و با هزینه ای بالغ بر 130 میلیون دلار ساخته شده است و این اولین قسمت از پروژه بزرگتر 46 میلیارد دلاری در پاکستان محسوب می‌شود. 

هنگامی که در سال 2017 این پروژه به اتمام برسد، 5.2 میلیون سلول فتوولتائیک تا 1000 مگاوات انرژی الکتریکی را برای تامین انرژی 320 هزار خانه تولید خواهد کرد. این مزرعه در منطقه‌ای بیابانی بنا شده که روزانه 13 ساعت از نور خورشید بهره‌مند است و مکان آن بسیار ایده‌آل برای برپایی یک نیروگاه خورشیدی است.

به گفته نجم احمدشاه، مدیرعامل این پارک خورشیدی، این مجموعه، تولید انرژی پاک را امکان‌پذیر ساخته، چرا که برای تولید همین میزان انرژی سالانه باید 57 هزار و 500 تن زغال سنگ بسوزد که در نتیجه 90 هزار و 750 تن کربن وارد جو می‌شود. همچنین از این طریق پاکستان می‌تواند به هدف خود یعنی کاهش 60 درصدی استفاده از هیدروکربن‌ها تا سال 2025 دست یابد. این میزان در حال حاضر 87 درصد است.

۵۴۵۴  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    20 0
    حق مسلمي كه كاش منابع كشور به جاي انرژي هسته اي پردردسر صرف آن ميشد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    30 0
    والا ما هم این همه کویر وبیابان داریم باید ازشون استفاده کنیم
    • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
      1 16
      توضیحی که باید عرض کنم خدمتتون اینه که در مناطق کویری و با میانگین دمای بالای 35 در طول روز نمیشه نیروگاه خورشیدی ساخت
    • بی نام US ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
      0 0
      در مناطق با دمای بالای 35 میشود نیروگاه ساخت، نوع پنل ها فرق میکنه. بازدهی شون هم بالاتر هست و برق بیشتری هم از پنل های مورد استفاده در اروپا تولید میکنند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    24 5
    بی خیال برای چی اینقدر هزینه کردی پس فردا گروه های تروریستی حقانی میان به جرم نماد پیشرفت از نوع غربی همشو از بین می برند
  • امیرمحمد A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    13 0
    درسال مادر خوزستان وجاهای دیگر بالای 300 روز آسمان صاف بدون ابروسوزان داریم ،بجای استفاده ازاین نعمت الهی ممکلت خودرا باسو مدیریت خشک کردیم،آیندگان چگونه از این متفکران وطراحان یاد خواهند کرد...... خدامیداند...