ایسنا نوشت: رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران از مساعد شدن زمینه اشتغال زایی و کار برای ایرانیان خبر داد.

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران از مساعد‌ شدن زمینه اشتغالزایی و کار در افغانستان برای ایرانیان خبر داد و گفت: به دلیل انجام تجارت سنتی میان دو کشور تاکنون تحریم‌ها اثری در تجارت نداشته است چراکه از طریق بانک، امور مالی انجام نمی‌شد.

عبدالهادی فرهنگ با بیان این‌که هدف اصلی تحریم‌ها علیه ایران، بانک‌ها بوده‌اند، اظهار کرد: تجارت سنتی از طریق بانک صورت نمی‌گیرد و تاکنون تاجران ایرانی در مرزها، صرافی‌ها و موسسات مالی با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نبوده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که ایران و افغانستان سال‌هاست شریک بسیار خوبی هستند و تحریم هیچ‌گونه تاثیری در روابط دو کشور نداشته است، گفت: ایران و افغانستان از گذشته در زمینه‌های مختلف رابطه دوستانه و نیک داشته‌اند که اکنون این ارتباط وجود دارد و هرچه گسترش پیدا کند به نفع دو کشور است.

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران با تاکید بر همکاری‌های دو کشور در بخش صادرات، واردات، پروژه‌های بزرگ و پروژه‌های زیرساختی افغانستان تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ ایرانی در حوزه‌های مختلف مطالعات و انجام پروژه‌ها حضور دارند و زمینه اشتغالزایی و کار برای ایرانیان مساعد شده است.

فرهنگ با تاکید بر این‌که ایرانیان از پروژه‌هایی که از افغانستان فاینانس می‌گیرند مشارکت دارند، یادآور شد: همسایه‌ها همواره برای یکدیگر مفید و نیک هستند.

وی با اشاره به صادرات محصولات غذایی، شوینده‌ها، مواد ساختمانی و سیمان به افغانستان قیمت این محصولات را مناسب دانست و گفت: قیمت محصولات صادرات ایران با توجه به قیمت بین‌المللی مناسب است، چراکه راه بین دو کشور نزدیک است.

رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در تهران همچنین با اشاره به اجرای قطعه چهارم راه‌آهن ایران و افغانستان در هرات گفت: با تکمیل این خط هزینه‌ حمل‌ونقل به شدت کاهش پیدا می‌کند؛ به گونه‌ای که اگر هزینه حمل‌ با کانتینر پنج تا 7000 دلار است، قیمت حمل از طریق راه‌آهن حدود 1000 دلار می‌شود.

 

 

22439

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    4 0
    ممنون
  • علی A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    7 1
    بجای اشتغال برای ایرانی ها برای چند میلیون اتباع غیر مجازتان در ایران اشتغال ایجاد کنید تا به کشورشون برگردند ، اشتغال ایرانی پیشکش.
  • رضا A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    8 1
    این مقام افغان مزاح می فرمایند. شما بند تنبان خودتان بالا بکشید بعد دنبال اشتغال ما ایرانی ها باشید.
  • رضا A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    5 0
    ای ما که افغان را تحقیر می کردیم حالا برویم انجا و تحقیر شویم
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    7 0
    ببین به چه روزی افتادیم افغانها میخوان واسمون اشتغال ایجاد کنند
  • سعید A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    15 1
    سلام با این وضعی که افغانها دلسوزی برای ما میکنند و شغل در افغانستان برای ما فراهم کردند باید بگم دستشون درد نکنه بالاخره یک دولت با غیرت پیدا شد به ایرانیها توجه کنه....از این موضوع نتیجه میگیریم یا دولت ما بی غیرته یا ملت